Woensdag Dag 4 Walk of Wisdom start: Plasmolen 22 km

25 april 2018 - Maastricht, Nederland

Woensdag Dag 4 Walk of Wisdom start: Plasmolen 22 km

Wakker  worden met het getik van regen op de tent. Even buienradar nakijken wanneer de regen zou stoppen om daarna de natte tent in te pakken. Goed gebruik gemaakt van het toiletgebouw om daar de rugzak in te pakken en Tommy eten te geven.

Om een uur of 9 door een mooi bruinrood gekleurd bos gewandeld. Zelfs de naaktslak was roodbruin van kleur. Een schitterende heuvelige omgeving. Bij een Landwinkel wat spulletjes gekocht om vanavond zelf te koken (zoete aardappel, champignons, peultjes, uitje en nog een droge worst). De verkoopster was een lieve jongedame en trakteerde mij en een andere wandelaar op een heerlijk kopje soep. Even later kwam ik de wandelaar ( Bart ) weer tegen en zijn we samen een stuk opgelopen. Leuke mooie gesprekken gehad en het was heel welkom vandaag. Het was best een pittige dag omdat ik mijn spieren goed voelde na een paar dagen.... ik sta nu op een Scoutingnatuurterrein. Helemaal basic. Ik geniet hiervan en gelukkig is het droog. De vrijwiligster bood mij een kop koffie aan en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. De mannelijke vrijwilliger ( tevens haar man) vertelde dat ze het clubhuis zelf ontworpen hadden met hightech, zoals ledverlichting en een eigen warmwatersysteem. In 2009 liepen zij voor hun tijd al ver vooruit! Ze vertelden nog van verschillende groepen die hier overnachten. Er kwam zelfs een keer een groep aan op hoge hakken en met rolkoffertjes, geld speelde geen rol en hun hadden een ander idee van kamperen!( voor deze groep was het eenmalig! ;-))

Tommy ligt op dit moment heerlijk te slapen en ik ga nog even een lekkere warme douche nemen alvorens mijn bedje in te kruipen. Benieuwd wat de de dag mij morgen gaat brengen :-)

1. Els:
    26 april 2018
    Mooie maar moeilijke dag, zo te zien. Maar weer leuk geschreven. Op naar morgen.