Vijlen naar Gulpen 15 km Dutch Mountain Trail

22 juni 2022 - Gulpen, Nederland

Mama is boos....

Het schijnt dat er campinggasten zijn die luidkeels gesprekken moeten voeren terwijl anderen al willen slapen. (23.00 uur) Nou vind ik het best wel eens interessant om eens een gesprek te volgen maar niet als ik wil slapen en de volgende dag weer ga wandelen. Ik was het zat! ER ZIJN OOK MENSEN DIE SLAPEN! Na 22.00 uur mag je best wel fluisteren. DANK JE WEL! ....En toen was het stil en bleef het stil. Daar hadden ze geluk mee anders kon het zo zijn dat ik de volgende dag rond 6 uur met het opbreken van de tent geen rekening met hun zou gaan houden. Niet gedaan hoor. De eer aan ons zelf gehouden!

Het was weer een glooiend landschap met steile paden en afdalingen via bossen, akkervelden en wijngaarden. Tussen de wijnranken groeit ook Tijm en Oregano. De grond is daar erg kalkrijk. En ook hebben we de Aronskelk in bloei gezien.  En ook nog heerlijke kersen geplukt en gegeten. Een handje vol hoor😋

In Gulpen even koffie drinken en een plasstop bij Hotel Gulpenerberg. Kom ik onderweg naar de WC een bordje met Sauna tegen. We hebben besloten om hier te blijven overnachten ipv de camping en hebben eerst boodschappen gehaald om later de hele middag in de "privé" sauna te zitten. Het hotel had het restaurant niet open Ivm personeelstekort.... dat konden we ook merken op de kamer, veel stof en niet gezogen... onze salade mochten we buiten op het terras eten met een lekker tapbiertje erbij.

Op de kamer maar eens het nieuws gevolgd en door de komende weersomstandigheden hebben we besloten om de komende 2 nachten ook in een hotel te overnachten Ivm de verwachte onweersbuien. Toch ook weer een luxe idee maar de tent, kookspullen en slaapspullen gaan gewoon met ons mee in de rugzak voor de avontuurlijke belevenis😉

Lieve wandelgroetjes van Hortance

1. Sjaan:
    22 juni 2022
    Mooie foto’s het is eigenlijk te heet om te wandelen doe maar voorzichtig met deze hitte
    Groetjes sjaan
  2. Geert:
    22 juni 2022
    In Gulpen daar zitten Nancy en Ingrid de Haagse dames toch ook 😀 een bakkie doen 😏
  3. Dijk Dijksman:
    22 juni 2022
    Goed dat je voor een hotel kiest! Succes morgen! Liefs.
  4. Ria Wever:
    23 juni 2022
    Leuk die verhalen. En wat een vrijheid! Je kunt op elk moment kiezen wat je gaat doen, heerlijk toch! Voor het geval dat jullie al aan de volgende wandel vakantie denken, is de Rennsteig in Duitsland misschien een goed idee. Moet ook heel mooi zijn.
  5. Els:
    23 juni 2022
    Wat fijn dat de andere camping gasten naar jou geluisterd hebben !!! Anders waren zij zekers de volgende morgen gewekt door de stadsomroeper .
    Fijn dat het weer goed is, geniet nog de komende dagen .🥾🥾🥾
  6. Nancy Rietveld:
    23 juni 2022
    wij zaten net niet in Gulpen maar in Den Haag. daar waren wij wel blij mee omdat het in het zuiden erg warm leek en hier hadden we nog profijt van een zee windje. maar binnenkort trekken wij wel weer naar het zuiden, hopelijk zijn onze plantjes in de tuin niet verpietert. veel succes met de volgende route.
  7. Petra:
    24 juni 2022
    Een stuk koeler vandaag, wandel ze!