Walk of Wisdom 136 km Rond Nijmegen. Dag 3 start: vlakbij Kranenburg 20 km

24 april 2018 - Kranenburg, Duitsland

Walk of Wisdom 136 km Rond Nijmegen. Dag 3 start: vlakbij Kranenburg 20 km.

Vannacht bij een manege overnacht. Ik rook ineens wat... zou Tommy een windje hebben gelaten? Nee, zo'n geur heeft hij niet. Het was de mestwagen. Half 8 opgestaan en 8.45 uur ben ik gaan wandelen. De dag begon goed. Nog langs een oude spoorbaan gewandeld. In Kranenburg (Duitsland) heb ik helaas geen duivenringetje kunnen bemachtigen om het feit dat ze op waren. De vriendelijke mevrouw verwees mij nog wel naar een schoenenzaak waar ik bijenwas heb kunnen krijgen om mijn schoenen waterdicht te maken. Na het invetten van mijn schoenen weer op pad gegaan met een vertraging van 1 uur. Even een iets andere route genomen om mijn energie een beetje te sparen. Vandaag staat er 20 km op de planning. Even later de route weer opgepakt. Mooie paden maar ook smalle overwoekerde paden met takken van bramenstruiken. Dat was hard werken zodoende dat ik verderop in de wandeling, stond er "enigszins overwoekerdpad", een anderpad heb genomen. Daardoor wel iets verkeerd gelopen. Onderweg de camping gebeld of we welkom zijn. Ja, zei de vriendelijke eigenaresse. En toen het keuze moment... pak ik de korte route of gaan we toch de route vervolgen over de st. Jansberg. Het laatste is het geworden. Prachtig. Mooie paden en trappetjes maar de moeite waard! Aangekomen op de camping de tent opgezet en nu lekker eten. We gaan vandaag op sjeik. Een 3-gangen verrassingsmenu met een glaasje rode wijn. En Tommy krijgt tussendoor ook een hapje mee.

Dit hebben we wel verdiend vandaag!

1. Els:
    24 april 2018
    Die mooie paden in de stille natuur daar kun je van genieten met het verstand op nul. Dat hebben wij ook gedaan tussen het dorp De Lutte en Duitsland. Heuvelachtig met veel bossen en weinig boerderijen, mooie paden en geen mensen, echt een stilte alleen het geluid van de vogels hoorde je, prachtig. Hortance geniet van je wandeling, wij doen het ook. Veel liefst van pa en ma
  2. Ria Wever:
    24 april 2018
    Hortance, wat is dat een mooie foto van die boom! Hoe dat zo gegroeid is, heel apart. En die volgende foto was volgens mij erg lekker.
    Nog veel wandel plezier.
  3. Wouter:
    25 april 2018
    Hee Hortance, keep on walking!! En blijf schrijven!! Ik geniet van elk woord!!
    Ciao!!!
  4. Wouter:
    25 april 2018
    Respect hoor, zware trip! Geniet er van!
  5. Petra:
    25 april 2018
    Wat een mooi wandelverhaal Hortance!!