Van Gulpen naar Slenaken. Dutch Mountain Trail 19 km

23 juni 2022 - Slenaken, Nederland

We hebben goed geslapen en na een lekker ontbijt zijn we rond 8.15 uur vertrokken.
Het was een fijn verblijf mede bekend de sauna en de medewerkers.
Gelijk gingen we een stenigend wandelpad op richting het Mariabeeld op de berg. Eerst nog langs een rij bramenstruiken met allemaal rijpe frambozen (... ik bedoel dus een frambozenstruik😆)

Het was een pittige dag met veel stops, een ijsboerderij, dalende, stijgende smaler paden door bossen en over akkervelden. Ook liep het wandelpad langs Camping De Oosterberg. Mijn favoriete camping als ik in Limburg ben.

In Slenaken hadden we een hotel met restaurant ( Hotel Residentie Slenaken)   en we hebben daar ook gegeten. Het was prima eten met een Amsterdamse eigenaar en een autistische ober die zijn werk met een glimlach deed. Het ontbijt was ook uitgebreid. Als ik ga wandelen kan ik s'ochtends niet zoveel eten. Liefst een yoghurtje met creusli en wat fruit met een espresso en dan een broodje voor de eerste pauze na een uurtje lopen. Dat werkt goed bij mij.

S'avonds begon het al hevig te regenen en te onweren. Wat waren we blij dat we niet in de tent zaten anders was alles denk ik nat/ klammig geweest.

als je zo'n hele dag op pad bent in de buitenlucht dan gaan de oogluikjes op tijd dicht. Laat wordt het nooit bij ons en de biologische klok gaat om 6 uur weer af.

lieve wandelgroetjes van Hortance

1. Michel:
    27 juni 2022
    Mooi om te zien, dat jullie ritme zich compleet aanpast aan de natuur.
    Goed bezig! Innerlijke rust en oog voor de natuur en omgeving groeit! ❤️