Laatste dag Dutch Mountain Trail. 22km Voeren-Maastricht

25 juni 2022 - Deventer, Nederland

Ik denk dat dit één van de zwaarste dagen of te wel spannendste dagen was. Door een kleine verdwaling zijn we op een ander paadje gekomen op de berg. Heel smal, vol brandnetels, bramenstruiken en omgevallen bomen en heel stijl waar je het pad moest opklimmen en afdalen met kans dat je van de berg afgleed. Maar super mooi!

Net voor Eysden aan de Voerstraat kwamen we een hele mooi oud karakteristiek herenhuis tegen. We waren er beiden wel van gecharmeerd😊.

Bij Eysden weer een extra rondje gemaakt om het kasteel, wat gedronken op een terras met mooi uitzicht op de rivier ( een plek om te onthouden en daar dan een tijdje te blijven genieten) en daarna met het veer naar de overzijde gevaren en lopend naar de watersluis. Één sluis was ter reparatie en stond helemaal leeg. Interessant om te zien. En toen kwam het avontuur op de berg.

We zijn door de mergelgroeve gelopen bij de Pietersberg. Erg mooi en bijzonder om daar te lopen. En van daaruit zijn we na een drankje en een soepje richting station Maastricht gelopen. Het was gezellig druk in Maastricht. Veel overvolle terrassen.

Van Maastricht naar Sittard met de trein en van Sittard naar Roermond met een luxe touringbus Ivm spoorwerkzaamheden. Ik vond het wel leuk. Net als of je op schoolreisje gaat😉

In de trein met stel gesproken die met hun overvol geladen fietsen aan het reizen waren. Jeetje wat hadden die veel mee en dan nog niet eens slaapslpullen, kookspullen en geen tent mee. Ze waren 2 weken in een huisje in de Ardennen. Maar de volgende keer gingen ze toch wat minder kleding meenemen.

Het was gezellig om met ze gesproken te hebben😊

En nu nog een uurtje reizen en dan lopen we naar huis vanaf het station Deventer. Het is weer heel fijn om thuis te zijn, in je eigen stad en in je eigen bed te slapen!

We hebben een fijne vakantie gehad, met vooral zonnige en warme dagen. De regen zijn we ontsprongen en de wandelingen in het Zuiden van Limburg is ontzettend meegevallen na aanleiding wat je hoort en leest over de Dutch Mountain Trail. Als je maar luistert naar je lichaam, rustig aandoet en genoeg eten en drinken neemt en op tijd rusten. En met een rugzak van rond de 14 kg per persoon was het goed te doen. Geen rugklachten, geen spierpijn, niet verbrand en geen blaren gehad.

Mooie ontmoetingen en ervaringen opgedaan.

Jullie bedankt voor jullie reacties en het meereizen via Reislogger.

Lieve wandelgroetjes van Mattie en Hortance en tot onze volgende avontuur😊

1. Els:
    25 juni 2022
    Mooi. Verhaal en Welkom thuis .!!
  2. Dijk Dijksman:
    Welkom thuis, allebei!
  3. Petra:
    25 juni 2022
    Mooie verhalen! Welkom thuis!
  4. Geert:
    Leuk om te volgen .....bijna echte Limburgers nu.😀
  5. Gerda en Henk:
    26 juni 2022
    Mooie verhalen, leuk om te lezen en nu weer succes met werken.. jullie terug kijken op een mooie tijd!
  6. Michel:
    27 juni 2022
    Dankjewel voor je verhaal.
    Kan je weer afstrepen van je “Bucket List”. Zo zie maar weer hoe mooi Nederland 🇳🇱 is. Iedere streek zijn eigen dingetjes, soms gelijk en soms compleet anders! Ik kijk uit naar jullie volgende ervaringen, want die gaan zeker komen!
    Blijf gezond en genieten! 😊
  7. Netty en Kees:
    1 juli 2022
    Super leuk dit avontuur versneld te lezen en te worden meegenonen op jullie reis
    Nu al benieuwd naar de volgende loop
    Maar eerst nog wat bezoekjes in jullie heerlijke binnentuin, tot snel 🥰