Donderdag 26 april 2018. Dag 5 van de "Walk of Wisdom" Haterste Vennen naar Ravenstein 24,5 km

26 april 2018 - Ravenstein, Nederland

Wat een onweer vannacht, twee keer een harde knal en veel regen. Gelukkig slaapt Tommy lekker door! Zelf ben ik veel wakker geweest. Ik had koude voeten en geen zin om sokken aan te doen. En ik moest ook heel nodig toiletteren, ook geen zin. Beiden toch na 2 uur gedaan. Nog eventjes verder geslapen en om 7 uur opgestaan. Ik had vannacht last van mijn benen maar gelukkig is dat goed gegaan vandaag. En de wegen waren goed bewandelbaar deze dag. Bij een Maria kapel 2 kaarsjes aan gestoken en van de mogelijkheid benut om daar even mijn ontbijt te nuttigen. Nog een stukje in het boek geschreven dat ik wandel met mijn 16,5 jarige hond en dat ik dankbaar ben! En mijn wijsheid: je kan meer dan je denkt!

Bij mijn volgende stop, lekker 2 eitjes opgebakken. Ik dacht eiwitten is goed voor de spieren. En daar kwam Bart aanlopen. We hebben weer een stuk samen gelopen en over ons leven gesproken. Mooi is dat als jezelf open bent dat de ander dat ook is. Samen in Grave geluncht en ik ben door Bart getrakteerd. Wat ontzettend lief! Dat was zijn dank voor mijn wijsheid aan hem. Daarna zijn we ieders onze eigen weg gaan volgen. Bij een klooster ben ik nog even binnen geweest. Ze geven daar ook retreates/ lezingen.  Na de regenbui sochtends is het smiddags lekker droog gebleven met zon en hele mooie wolkenpartijen. Schitterend vind ik dat. En toen kreeg ik zo uit het niets een bloedneus... gauw op internet gekeken hoe ik moest handelen. En gelukkig het is na 10 minuten gestopt. Ik schrok wel even. Ik heb dat nooit. Maar het kan door een hoge bloeddruk komen of door droogte ( het waaide daar wel erg hard) nog even gezeten en toen weer rustig gaan wandelen naar Ravenstein. Daar op een camping van de caravanclub mocht ik mijn tentje opzetten en vanavond heb ik een gedroogde maaltijd gehad waar je alleen heet water bij moet doen. Op tijd naar bed en ik hoop op een goede nachtrust vannacht. Morgen is het Koningsdag, benieuwd hoe deze gaat verlopen. Enne.... vanavond slaap ik met sokken aan ;-)

1. Erik Katgerman:
    26 april 2018
    wat een toestanden...pas maar op dat je niet teveel gaat richten op al die koude voeten en bloedneus en zo...blijf vooral genieten en ga lekker rustig aan doen. Wat is er nou lekkerder dan een Koningsdag helemaal niks doen, lui onderuit hangen op een terrasje en eten in een restaurant. Het zijn weer prachtige foto's, wat een prachtige wandeling heb je uitgezocht en dan ontmoet je nog weer iemand en kunt lekker praten....heerlijk!
  2. Paula winkelman:
    26 april 2018
    Fijne Koningsdag morgen
  3. Esther:
    28 april 2018
    Mooi,Hortance. Wat een mooi plekje voor een kaarsje 😉😘
  4. Patrick:
    28 april 2018
    Wat mooi is dat als lief voor een ander ben ,dat je ook terug krijg van een ander en kom je achter hun levensverhalen.
    Dat is even balen dat je spontane een bloed neus heb gekregen.
    maar je hebt weer een leuke dag gehad