Van Slenaken naar Voeren 16 km

24 juni 2022 - Voeren, België

En ook weer na een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken rond 8.45 uur. Wel nog eerst naar de bakker geweest voor 2 rijstevlaai. Een hele goede bakkerij daar in Slenaken kunnen wij uit ervaring vertellen😄

We hebben het droog gehouden vandaag. Een heel klein piepklein buitje. Ik had voor de zekerheid mijn regenjas aangedaan maar gauw weer uit gedaan.

vandaag eerst weer veel stijgen en daarna veel afdalen door een smalle geul waar het water na een regenbui ook door heen loopt. Het is dan even goed oppassen waar je je voeten neerzet zodat je niet rolt als je je voet op een steen zet en uitglijd. En soms zijn de paadjes overwoekerd door brandnetels. Onderweg denk ik er wel over om de volgende keer een korte broek aan te doen maar als je dan door zo'n paadje loopt met veel brandnetels dan ben je toch weer blij als je de lange broek aan hebt. En ondanks dat je een lange broek aan hebt weten die insecten je toch te kunnen pakken   2 vuurrode bultjes op mijn linkeronderbeen.

Onderweg kwamen we een man tegen die een wandelroute aan het bewegwijzeren was voor morgen. 22 km voor hardlopers en hikers. Hij had zelf al eens 78 uur achter elkaar hardgelopen met weinig slaap. (Ultraloper). Petje af!

Het leuke dat je in hotels slaapt is om te kijken hoe de collega's het doen en om wat ideeën op te doen. En dan kom je ook weer tot de conclusie dat hoe we het doen in het hotel dat we ons daar prettig bij voelen. En dat iedereen het op zijn eigen manier doet en dat maakt dan een hotel ook zo bijzonder.

in Voeren aangekomen hebben we eerst geluncht bij het hotel ( Hotel Brasserie Blanckthys in België) Het ziet er allemaal goed uit. De hotelkamer is ook bijzonder. We hadden een kleine kamer geboekt, dat geeft niet want de tent is nog kleiner, maar ik dacht: oh dat is fijn, hebben ze het gordijn dicht gedaan Ivm de warmte en dan zit er achter het gordijn een klein hoog raampje... ach, ook weer een nieuwe ervaring🤣 ( zie foto)

lieve wandelgroetjes van Hortance

1. Dijk Dijksman:
    24 juni 2022
    Mooi uitzicht vanuit je hotelkamer…misschien.
  2. Michel:
    27 juni 2022
    Er zijn van die mooie afrits broeken, sommige met 1 rits, maar er zijn er ook met twee ritsen, ideaal voor alle omstandigheden, zijn ook super licht!!