woensdag 30 november 2016 Huy-Moxhe

30 november 2016 - Moxhe, België

Woensdag 30 november 2016

Huy naar Moxhe 25 km

Heerlijk zo'n groot bed. Ik ben wel een paar keer wakker geworden, maar goed geslapen. Aan het plafon zaten 3 "stuks" van die melders ( brandalarm ) met van die rode lichtjes en deze zag je nog een keer dubbel via de spiegel. Het leken wel vliegtuigen in de nacht.

Het ontbijt was prima. In de ontbijtruimte was geen personeel aanwezig zodoende kon ik niet vragen wat er op het bordje stond .... ik had wel een vermoeden ;-) n'pas emporter..... aangezien ik s'ochtends niet te zwaar ontbijt heb ik wat brood meegenomen voor onderweg (was maar goed ook want winkeltjes kun je ook niet van op aan onderweg).
Was ik iemand tegengekomen dan had ik het wel gevraagd! Ook bij het uitchecken niemand gezien. Ik denk dat de aanwezigheid van iemand in het hotel en bij het ontbijt het verblijf iets meer toevoegd en wat gezelliger aandoet. Maarja ieder doet het op zijn eigen manier :-)

Het kasteel bevond zich aan een drukke 4-baansweg. Ik had geen andere keuze om deze over te steken en dan via een oprijlaan ook een 4-baansweg de rivier over. Brrrr niks aan, ik voelde me er niet happy bij daar al lopend in de vluchtstrook met Tommy. Via Googlemaps toch maar een andere weg gevolgd. Wel handig die Googlemaps, ik hoop dat het niet al te veel data kost want ik heb hem de hele weg gebruikt. Ik heb vandaag een andere weg genomen dan het St. Jacobspad zodoende kon ik naar mijn gereserveerde overnachtingsadres zonder gebruik te maken van taxi/bus.

De eerste 4 km was het behoorlijk klimmen, ik had al spijt gekregen dat ik de bus niet had gepakt maar ik wil dit ook zoveel mogelijk wandelend doen. Daarna een behoorlijke lange afdaling en dat voel je wel in je knieën.

Al met al een prachtige zonnige koude dag met voor de rest mooie paden, zelfs op een oude treinspoor die ze nu als fiets/wandelpad hebben. Dit pad loopt van Huy naar Hanut.

Wat me opvalt hier in België dat er gebieden dorpen zijn waar alleen maar van die luxe grote huizen staan (Millen) en dan loop je een ander dorp binnen en dan zijn er veel huizen die dringend een opknapbeurt nodig hebben en waar het erf ook rommelig is .....

Eerst mijn 3-gangen menu opgegeten: kippe bouillon, pasta Carbonara (gedroogd, heet water, roeren) en een yoghurt toe. Daarna lekker wezen douchen en nog wat Netflix gekeken. En vroeg gaan slapen :-)

1. Nancy Rietveld:
    2 december 2016
    waar ik vooral bewondering voor heb zijn de afstanden die je per dag aflegt. de stijgingen en dalingen zijn veelvuldig en hoewel ik dat zelf prettiger vind dan vlak lopen, is dat heel pittig. zo te lezen lijk je nog steeds blijmoedig en sla je jezelf er doorheen met een dosis doorzettingsvermogen. chapeau!!!!!