Moxhe-Forville 01-12-2016

1 december 2016 - Forville, België

Donderdag 1 december 2016
Moxhe naar Forville 24 km

Eigenlijk het eerste wat je doet als je wakker wordt is om je af te vragen hoe ik me voel en met name mijn benen inclusief voeten! Dinsdag had ik mijn eerste blaar op mijn kleine teen ontdekt, gisteravond heb ik de blaar leeg laten lopen en het voelt op dit moment goed.

Plasje doen, wassen, aankleden en dan is Tommy aan de beurt voor zijn plas/poep-ronde.

De gastheer heeft vandaag een begrafenis zodoende heb ik afgesproken dat ik zelf voor mijn ontbijt zorg. Bij DeBever had ik ook een gedroogd-ontbijt meegenomen. Heet water erbij, 8 minuten wachten, even roeren en klaar is mijn ontbijt. Je moet wel van pap houden :-)

Dan is het inpakken geblazen, water aanvullen, thee maken.
Ik ben toch wel erg blij dat ik een waterkoker mee heb genomen. Allereerst noodzaak omdat er 3 overnachtingsadressen zijn waar in de omtrek van minimaal 5 km geen restaurant bevindt. Zodoende is ook de thermoskan meegegaan voor thee onderweg en dat is wel erg fijn, onderweg is er niks of bijna niks enzo kun je toch even iets warms nuttigen ipv van dat koude water....

Op de foto van vandaag kun je zien dat ik in de badkamer een tweede tv heb :-) nog nooit gehad....

Vandaag een sombere dag qua weer, onderweg geen mogelijkheid om koffie te drinken of om even op te warmen. De weg was goed begaanbaar, alleen het laatste stuk langs een drukke autoweg. .... stomme inhalende automobilist, gaat die inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Oef.... dat scheelde niet veel .... anders moest de auto uitwijken en dan hadden Tommy en ik een groot probleem! Zo snel mogelijk weg van deze weg!

Terwijl je wandelt gaan er allerlei gedachten in je hoofd. Dat van gisteren van dat  Tommy moest buiten slapen in de vrieskou liet me niet los. Ik vond het maar raar en niet acceptabel!
Ik dacht dat het maar goed was dat de B&B de nacht ervoor geen plek had voor mij omdat ik anders een heel stuk in het donker moest lopen in the middle of knowwhere....
en gaan mijn voeten en benen het volhouden, krijg ik geen last van de blaar en van mijn knieën? En zal ik een restaurant tegen komen waar ik lekker kan lunchen ( met een kop koffie ook al heel blij :-))
Hoe zal de weg verlopen, zwaar door modderpaden of gewoon via de geasfalteerde weg?
Even gedachteloos zijn en de oortjes in en naar een luisterboek luisteren. Heerlijk even in het verhaal zijn en toch kilometers maken.

Aangekomen in Forville, eerst op zoek naar de friture. Dimanche gesloten .... euh welke dag was dat? Nog maar even verder lopen en daar ineens mijn Boulangerie in de vorm van een grote supermarkt.  Ik blij. Voor vanavond chips, gehaktballen en citroentaartjes ( en nog Oreo-koekjes die ik voor mezelf houd ;-) ) gehaald.
Kom ik een vrouw tegen en zij vroeg of ik aan het wandelen was en waarnaartoe. En als ik geen overnachtingsadres heb dan kon ik bij haar overnachten. Wat een gastvrijheid en leuk omdat te ervaren dat er zulke mensen zijn!

Om 17.30 bij mijn overnachtingsadres, komt de gastvrouw net van boodschappen halen voor mijn avondmaaltijd. Euh avondmaal???? een welkome verrassing. Jippie ik krijg een warme avondmaaltijd!

Zit ik lekker rustig in de keuken met Leonard Cohen op de achtergrond om mijn verslag te maken van vandaag wordt er aangebeld en even later aan het raam geklopt. Staat er een man voor de ramen en vraagt of ik de deur open wil doen, maar ik ken ze niet en het is niet mijn huis. Ik op zoek naar de gastvrouw. Ik ga ook niet zomaar in iemand huis rond lopen. Ze zal wel bij de paarden zijn. Dan maar even bellen. Ik mag de deur open doen voor de gasten :-) Hihihi heb ik vakantie kan ik nog gasten ontvangen

Diner: pompoensoep, Indonesische rijst ( vond het meer Thais, maar het was heerlijk) en warme appeltaart toe.
Na het eten nog even over "het leven" praten :-)
De gastvrouw Catherine Demaret gaat morgen Sarah zien ( 50 jaar )

Nog even zitten op mijn zolderetage, ik heb de grote kamer gekregen. In die oude herenhuizen in Nederland heb je weleens een muurdeur naar boven tussen de slaapkamers. Ik kan me dat nog herinneren van vroeger bij een vriendinnetje en ik vond dat als kind heel interessant. En nu slaap ik er zelf. Je komt via de trap de etage op. De etage is verdeeld in 2 kamers. Op de eerste kamer staan een 2-persoonsbed aan de ene kant en aan de andere kant 2 bedden dan kom je door een houten deur die van boven en onderen open is de tweede kamer binnen.... je loopt tegen een kitchenette aan met aan de linkerzijde een servieskast, zithoek met tv en stereo en 2 bedden. Aan de achterzijde van de kitchenette een openbadkamer met douche en toilet en aan de rechterzijde een eetbank met tafel. Het doet me denken aan een groot poppenhuis in positieve zin.
Ik zit nu nog even te typen met Ray Charles (Ensemble Ginie line) op de achtergrond.
IK VOEL ME HIER WEL THUIS :-)

1. Ietje Jeswiet:
    2 december 2016
    Dag stoere meid. Wat een bijzondere onderneming. Extra doordat je de wandeling met Tommy maakt. Ook wel eenzaam af en toe lijkt mij. En wat een verschil in gastvrijheid. Hoop dat je blaar zich koest houdt:). En wens je mooie paden.
    Mooie dag. Tot je volgende leuke verhaal.
    Liefs Ietje
  2. Els:
    2 december 2016
    Wat betekend de waaier op de laatste foto ?
  3. Ingrid:
    2 december 2016
    Via Nancy haar nood WIFI heb ik je reisverhalen kunnen volgen.
    Petje af, hoe je alle obstakels hebt weten te trotseren.
    Je had prima wandel weer. Wij hadden in het Heuvelland ook heerlijk gewandeld. Soms met een vleugje wintersport visioenen. We hebben aan je gedacht.
    Vandaag 24 km. Goed hoor. En dan nog energie over houden voor een uitgebreid verslag. Leuke foto's.
    Succes, sterkte met blaren bestrijding en spierpijnen.
  4. Tiny Hanssen:
    2 december 2016
    Tommy buiten geslapen? Dat is inderdaad raar en onacceptabel met dit vriesweer.
    Ik geniet van je verhalen en foto's en hoop dat het weer mee blijft werken de komende dagen. Ik neem mijn pet voor je af maar helaas....ik heb er geen.
    Doch respect hoor , ik doe het je niet na.
    Geniet nog maar lekker en trakteer ons op je mooie verhalen.
    Liefs vanuit Heythuysen
  5. Els:
    3 december 2016
    Klasse, hoor, hoe je het doet! Merk dat het verslavend kan werken om de reisverhalen te lezen. :D
    Geniet en succes.