dinsdag 29-11-2016 Rutten-Huy

29 november 2016 - Huy, België

Dinsdag ... een groot avontuur... 29-11-2016 totaal een kleine 30   Km gewandeld

Al vroeg op, vandaag veel kilometers maken. Na een heerlijk ontbijt, Hihi ik heb mijn gebakken eitje van thuis als ontbijt opgegeten en de broodjes voor de lunch klaar gemaakt. Ida heeft een heerlijk ontbijt verzorgd! Om half 9 vertrokken. Eerst even weer op de route komen, bijna verkeerd gegaan maar leve de gps! Gelijk al een wat moeilijk begaanbare weg. Ik dacht nog het wordt zwaar vandaag en ook even die gedachte weg laten gaan... de dag verliep anders dan gepland was! Mijn gereserveerd overnachtingsadres zou in Geer zijn en dat liep dus anders, nou zou je denken dat ik verdwaald was.... nee, ik logeer nu on Huy en mijn avontuur ga ik nu schrijven:

In Rutten werd ik aangehouden door een man, hé ik heb je gisteren ook gezien, met de hond. Tja die zit nu in de kar. Te oud voor lange afstanden. Wat ga je doen? Lopen naar Santiago in etappes, toch veel te koud? Nee hoor, het kan zelfs warm zijn als je in beweging bent. Ik heb 5 honden, kom eens kijken, Hihi 5 verschillende honden en één daarvan een kruising met een Jack Russel en een labrador en het was ook nog een leuke mooie hond.
De man kwam uit Nijmegen maar had hier in België een Hoeve gekocht voor 130.000 euro. Zijn zus woont in Lelystad maar vindt het op het platteland stinken, maarja zij vindt de uitlaatgassen in Lelystad niet stinken. Hij maakte er een dolletje van ;-)

Wouw, wat is het weer een stralende dag met een zon die de hele dag heeft gestraald!

Ik was toe aan koffie, of je komt niks tegen of ze zijn dicht en voorgoed gesloten. In de verte zag ik een bord met een restaurant, kwam ik de hoek omlopen zitten er achter de ramen 2 dames in bikini .... geen koffie dus

Even later had ik meer geluk. Ik vertelde de bareigenaar dat ik aan het wandelen ben en dat Tommy al cinqant was. Later toen ik weer op pad was schoot het me ineens te binnen dat cinqant 50 is. Ohhhwat een lol, dat geloofde die man vast niet ;-)

Bonjour, loop je de St. Jacques route? De beste man had ook een deel gewandeld samen met zijn vrouw en hij heeft de fietsroute opgezet in België richting Santiago. Hij wenste me nog een voorspoedige reis: Ultreia.

Iets verder op komt er een mevrouw achter me lopen, bleek even later de echtgenote van die man te zijn. En wij wat praten in het Vlaams/Engels en Frans. Bij het afscheid kreeg ik nog 3 zoenen van haar. Op dit moment dacht ik de topper van de dag al te hebben, zo'n bijzondere ontmoeting :-)

Afijn.... aangekomen door een heel mooi groen pad in een natuurreservaat in Geer. Op zoek naar mijn Chateau voor de nacht. Even gebeld of ik eerder kom inchecken. Haar honden hadden ons al verwelkomd aan het hek. Ze komt naar buiten, Hortance? De kamer was geannuleerd gisteren maar fijn dat je er bent. ???? Ik had niks geannuleerd, maar ik werd net gebeld over mijn reservering voor woensdagnacht dat die niet door kon gaan ivm een begrafenis... heb ik gelukkig kunnen regelen dat ik wel gebruik van de kamer kan
Maken zonder ontbijt en diner. Pffff het was al zo moeilijk om overnachtingen te vinden waarbij Tommy ook welkom is...

Ze zei Tommy kan daar slapen. Euh buiten? Ja bij haar honden. Ik vertelde haar dat Tommy 15 is en hij nooit buiten slaapt en altijd bij mij slaapt. Nee, honden slapen buiten dat zijn ze gewend en het zijn geen kinderen. Nou, Tommy voor mij wel. Ik heb voor hem express een jasje gemaakt ivm de kou.
Nee, honden slapen buiten dat staat ook in de bevestiging ( dus niet, heb ik nog opgezocht) Dan slaap ik hier niet vannacht als Tommy niet bij mij op de kamer kan zijn. Ze vond het maar raar. Ik kon wachten binnen bij de openhaard en via internet op zoek gaan naar een ander hotel en dan zou haar man ons wel brengen. Ohhh het voelde niet goed! Ik ben weggegaan en ik heb gezegd dat ik me wel red. Vond ze ook naar raar want we zaten in THE middle of knowwhere.....
Ik loop de straat uit en daar komt net een bus aangereden. En hij stopte voor deze wanhopig vrouw ( ... op dat moment). De beste man kon alleen Engels en heeft zijn collega( andere bus) om hulp gevraagd. Antonio heeft mij naar Huy gebracht. In Huy ben ik naar een Westernhotel gegaan maar zij zaten vol en gelukkig heeft ze mij geholpen naar een ander hotel waar Tommy wel op de kamer mocht overnachten! Ze was een grote dierenvriend :-)

Het hotel was 5 km verder en ik had er al zo'n 27 km gelopen ...
eerst nog gelopen maar toen ging de weg wel erg stijl worden en het was al donker, oh waar is het hotel. Bij Friture Chez Marc een taxi gebeld en het laatste stukje met de taxi :-) aardige man hij verontschuldigde zich dat hij slecht Engels kon. Maar hij heeft me gevonden... erg blij

Al met al kom je moe aan en dacht je lekker te kunnen douchen en relaxen en dan duurt het nog 3 uur en spanning/stress voordat je weer een overnachtingsadresje hebt. Maar ik klaag niet, het is allemaal goed gekomen!

Vannacht slaap ik in een kasteel met een bubbelbad... en een krakende houtenvloer maar wat wil je ook in een kasteel? Mooie grote hoge kamer met oude details en een riante badkamer met bubbelbad en genoeg handdoeken. Op Booking zijn de meningen erg verdeeld maar ik heb het hier naar mijn zin! Hihihi zo zie je maar weer. Via booking had ik het eigenlijk nooit gereserveerd vanwege de recensies. #loslaten en genieten van wat er op je pad komt#

Wat heb ik geleerd vandaag?
Als het niet goed voelt dan weggaan, er zijn gelukkig nog mensen( engeltjes) die er voor zorgen dat het allemaal goed komt en ik moet er ook vertrouwen in hebben!

En morgen zien we wel weer verder hoe ik de route weer op ga pakken. Oja, mijn pelgrimsmaaltijd van vandaag: broodje met kaas, een proteïnereep, gekookt eitje en een vruchtenyoghurt. En het smaakte goed!

Al met al is het nu al over elven...... nog even lezen en dan oogjes dicht, snaveltje toe welterusten meneer de Uil

1. Nancy Rietveld:
    30 november 2016
    zo die ervaring heb je weer in je zak. wat een verhaal maar wel een geluk dat je een eigentijds middel hebt om te zoeken naar adressen en vervoersmiddelen. jij komt er wel op die manier. toch moedig ik kan niet anders zeggen. met veel plezier je verhaal gelezen. vandaag waarschijnlijk ook mooi weer gehad .
  2. Els:
    30 november 2016
    Goed en duidelijk geschreven, een mooie ervaring, lekker rustig gebleven en goed gereageerd ga zo door, xxx
    Leuke film .
  3. Geert:
    30 november 2016
    Spannend avontuur zeg ...wacht met spanning op het vervolg bij onze zuiderburen groetjes uit Heitse
  4. Petra:
    30 november 2016
    jeetje Hortance wat maak je een bijzondere dingen mee!
  5. Sandra dijkslag:
    1 december 2016
    Wat een avontuur! Goed van je dat jij je gevoel volgt. Ga zo nog ff je filmpje kijken
  6. Els:
    1 december 2016
    Een aparte ervaring en heel goed naar je gevoel geluisterd! Energie liegt nooit. Spannend en toch zo kalm gebleven - poe!
    Succes.
  7. Wouter:
    1 december 2016
    Geweldig he? ook al zit je helemaal pruttel, er KOMT altijd een oplossing..... En anders komt de oplossing je wel halen, :*) xxxxx
    \
  8. Erik Katgerman:
    1 december 2016
    Wat een toestanden, wat ga jij daar toch goed mee om! Chapeau!