Woensdag 21 augustus 2019 2e overnachting Krøderen-Haugastøl Noorwegen. 185 km gereden

21 augustus 2019 - Haugastøl, Noorwegen

Woensdag 21 augustus 2019

Toch de wekker gezet om de dag volledig te benutten of plan ik hem toch te vol?

Ik ga het toch hoger opzoeken en ik ga afwijken van mijn oorspronkelijke route die ik zou gaan rijden. En waarom zul je je afvragen? Nou....ik wil sneeuw zien en aanraken en van die mooie bergwegen rijden, daarvoor ben ik naar Noorwegen gegaan 😀maar eerst een camperservice-plek bezoeken om mijn toiletje en vuil water te lozen. Daarna ga ik op weg naar de Rallarvegen. Een weg die speciaal is aangelegd om bouwmaterialen aan te voeren voor de aanleg van een spoorbaan van Oslo naar Bergen en deze weg van 82 km is nu alleen nog geopend voor wandelaars en fietsers. Met dank aan mijn hotelgasten die een week geleden bij mij gelogeerd hebben en deze tip aan mij meegaven. Zo krijg je mooie kadootjes op je weg van andere mensen.

Het is goed dat ik gisteren op tijd gestopt ben met rijden. Ik was toch een beetje moe van de bootreis en de spanning die er van te voren aan afging en ik kreeg gisteren slecht nieuws dat mijn lieve buurvrouwtje plotseling is overleden.... Hier in Noorwegen steek ik een kaarsje voor haar aan ter herinnering.

Vandaag zo'n 40 km gefietst. Het was  GEWELDIG!!!  Wat een natuur, rust en een schoonheid. En ook nog met een zon! Omdat ik al wat hoger zit ( 1000-1300 meter) begint het ook kouder te worden. Dus een trui en handschoenen aan met fietsen. Onderweg kwam ik nog een wandelaarster tegen met 5 poedels. Ze wou mij op de foto zetten 😀. Poedels zijn leuk ❤️ Als afsluiter heb ik mezelf getrakteerd op pizza :-) Wat zal ik vannacht lekker gaan slapen en dromen over de "mountains".

Lieve groet uit Hardangervidda van Hortance

4. José:
    Wat een natuurschoon 👌
  5. Ria Wever:
    21 augustus 2019
    En dat is nog maar het begin. Ik vind Noorwegen een ontzettend mooi land. Geniet er maar lekker van.
  6. Annelies Jasper-Knol:
    21 augustus 2019
    Heerlijk Hortance! Noorwegen is zo'n prachtig land. Ik zou graag nog eens een paar weken daar willen rondtrekken, dat kan ik nu een beetje beleven met jouw reisverhalen. Veel plezier!
  7. Monica:
    21 augustus 2019
    Noorwegen is mooi. Leuk om zo mee te genieten. Pluk elke dag. Goede reis.
  8. Erik en Yo:
    22 augustus 2019
    Gaaf Hortance, en de onverwachte cadeautjes in het leven maken het af. Sta stil op de mooie plekjes en geniet van de *stilte*. Heel veel plezier, groeten van Yo en mij en poot van pubertje Jeska
  9. Margreeth de Boer:
    23 augustus 2019
    geniet van het prachtige land met z'n mooi kleurrijke natuur.