Dinsdag 20 augustus 2019 1e overnachting Oslo naar Krøderen in Noorwegen.135,7 km gereden

20 augustus 2019 - Krøderen, Noorwegen

Dinsdag 20 augustus 2019

Aankomst in Oslo Noorwegen

Vannacht nog even wakker geworden, de boot schommelde lichtjes heen en weer, even naar het toilet geweest en daarna weer lekker verder gedroomd. Het is weer een zonnige dag. Het ontbijt-buffet was weer overweldigend net zoals het dinerbuffet van gisteravond. Gisteren had ik met een groepje Noorse dames gesproken. Zij hebben in 1971 samen afgestudeerd als verpleegkundigen en gaan om de 5 jaar met elkaar weg. Ze wonen verspreid over Noorwegen. Één van de dames vertelde mij dat het in de winter 5 maanden niet licht wordt daarom gaat ze in december naar Spanje voor 2 weken zonlicht. Hun maken een mini-cruise deze dagen, in Kiel stappen ze uit voor 3 uurtjes en daarna gaan ze weer terug naar Oslo. Ik sprak ook een paar Duitsers, die deden dat ook maar dan vanuit Duitsland ;-)

Om 10 uur heeft de boot aangemeerd in Oslo, bij de douane moest de Douanebeambte nog weten of ik alcohol en tabak bij mij had, mijn antwoord was: “small alcohol”. Ik mocht doorrijden. Oslo heb ik vanwege het grote wegennetwerk maar links laten liggen en heb mijn route opgepakt. Onderweg bij Darbu even een stukje gefietst. Wel even mijn parkeerplek goed gemarkeerd in mijn telefoon, want ik zou er niet aan moeten denken dat ik de camperbus niet meer kan terug vinden en dat de accu van de E-Bike leeg raakt met al die bergen hier.....

Door een verkeerde weg te nemen ben ik uitgekomen in Krøderen en ga ik hier overnachten. Schitterend uitzicht op het Krøderenmeer. En ondertussen begint het kouder te worden en te waaien dat even later overslaat in regen en later begint de zon weer te schijnen. En hoe weet ik dat? Omdat ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw moest schrijven omdat ik op één verkeerde toets drukte en mijn verhaal was foetsie verdwenen......