Walk of Wisdom 136 km Rond Nijmegen. Dag 2 start Persingen 12 km

23 april 2018 - Groesbeek, Nederland

Walk of Wisdom 136 km Rond Nijmegen. Dag 2 start: Persingen 12km.

Wakker worden van de zingende vogeltjes. Het is vannacht droog gebleven. Lekker een beetje tutten. Wassen, aankleden, opruimen. Ik kon mooi gebruik maken van de overdekte ruimte met aanrechtblad en zithoek. De buurvrouw kwam langs of ik koffie wilde..... had ik net op en ik kan het zelf maken met mijn gasbrandertje. Maar wat lief van haar. Gisteren bood de buurman mij ook al een kop thee aan. Toch ga ik het de volgende keer aannemen. Ik ben gewend om voor mezelf te zorgen dus dan zeg ik vaak nee en ik bedank de mensen vriendelijk.

Vandaag een watertje over gestoken met een zelfbediende voetveer. Ik moest aan een rad draaien om naar de overkant te komen. Even later weer zo'n heerlijke hoge brug met trappen. Dit keer geen hulp maar het is gelukt.

Om een uur of 12 maar even een pauze gehouden. Schoenen en sokken uit. Zodat beiden weer even kunnen opdrogen. De voetjes even ingevet en zo hoop ik blaren te voorkomen. Uitsmijter gegeten nog op zoek gegaan naar voetvet. Maar helaas..... schoenen zijn ondertussen droog geworden. Hopen dat het niet meer zo hard gaat regenen.

Het was een pittige dag veel stijgen en dalen met veel boomwortels en veel trappen... kwam ik onderweg nog een medewandelaar tegen, even samen gelopen en toen het zwaar werd en ik best hulp kon gebruiken. Zei hij: ik loop vast naar beneden en maak een foto van je en zet hem op de facebookpagina van Walk of Wisdom. Haha en toen smeerde hij hem. Tja... ieder loopt zijn eigen pad ;-) hij liep trouwens 30 km, anders had hij tijd over en hij wist niet wat hij met die tijd moest doen zonder telefoon. Ik gaf hem als tip. Een goede lunch nemen onderweg.

Vandaag lekker mijn tijd genomen, ook nog bij de Duivelsberg ( pannenkoekenhuis) een lekkere machiato en een salade genomen voor de vitamientjes, nu was het nog mooi weer en morgen moet ik meer lopen. Zo'n 22 km. Ach, ik zie ook wel en anders kort ik de route in naar mijn volgende overnachtingsadresje op de camping. Op deze camping een picknickset op de plaats en een waterkoker tot mijn beschikking. (Scheelt mij mooi gas). Oja het avondeten bestond uit winterwortels en een blikje tonijn. Ik heb ervan gesmuld!

1. Bets Faas:
    23 april 2018
    Leuk verslag. Fijne tijd.
  2. Sandra dijkslag:
    23 april 2018
    Heel.goed! Genieten van het moment en niets moet maar alles mag. Heerlijk!
    Xxxsandra
  3. Patrick:
    24 april 2018
    Mooie verslag het ziet er erg mooi uit in de buurt van nijmegen