Walk of Wisdom 136 km Rond Nijmegen zondag 22 april 2018

22 april 2018 - Nijmegen, Nederland

Walk of Wisdom 136 km Rond Nijmegen zondag 22 april 2018

Even een pauze met mijn pelgrimstocht naar Santiago. Vaak moet ik afwijken van de route ivm de hondenkar en kom ik op een drukke autoweg waar ze hard rijden en zonder fietspaden. Ik vind het te gevaarlijk. Vandaar dat ik deze pelgrimstocht in Nederland loop.

Alvorens ik op pad ben gegaan heb ik nog eerst even een steenlegging bij gewoond in de Sandrasteeg van de familie Cohen. Info: struikelstenen Deventer. Om 15.15 uur heb ik mij aangemeld als pelgrim van het Walk of Wisdom pad in de Stevenskerk te Nijmegen. De eerste hindernis had ik al en dat was een hoge loopbrug met allemaal treden. Gelukkig was daar een vriendelijke mevrouw die mij hielp met de hondenkar. Nog even gepauzeerd aan het strandje van de Waal. En daarna mijn pad vervolgt. Ik dacht dat het wel mee zou vallen met die bui die voorspeld werd. Helaas, we zaten er midden in. Mijn wandelschoenen en sokken waren kletsnat. De schoenmaker had ze ingevet voor mij als service bij de verzoling van de hakken. Ik dacht er nog aan om ze nog in te vetten maar ik dacht ik laat het los. Het was al gedaan.... euh volgende keer toch maar extra doen en schoenvet meenemen!

Na de bui een beetje op laten drogen in een restaurant. ( vergeten mijn ringetje op te halen om aan mijn veter te bevestigen voor bewijs dat ik deze tocht loop) Soepje en een theetje, dat ging er wel in. Om een uur of 20.00 zijn we aangekomen op de camping. We zijn op pad met een tentje. Mijn rugzak weegt 16 kg incl. Tent, slaapspullen, kookgerei, eten en drinken etc. De camping is lekker primitief. Alles onder een afdakje laten drogen en morgen zien we wel weer :-) een heerlijke dag was het ondanks de natte voeten!

1. Erik Katgerman:
    22 april 2018
    wat heb je geboft met het weer.... Met de brug dan weer minder, wie maakt er dan ook trappen op een brug, da's miet echt wisdom. Ik zie dat Tommy het weer helemaal naar zijn zin heeft, lijkt mij ook wel wat, Hortance die mij in een karretje het land rond duwt.... Mooie omgeving daar, zo te zien.
  2. Tiny Hanssen:
    22 april 2018
    Hortance ik neem mijn petje voor je af als ik het een had. Knap hoor, zeker met good old Tommy erbij. Maar die brug zag er ook indrukwekkend uit op de foto. Heb je die echt genomen met Tommy in de kar? Ondanks hulp blijft dit een hele prestatie. Succes verder maar jou kennende lukt dat wel. xxx
  3. Els:
    23 april 2018
    Mooi daar! Fijn te lezen en te zien dat Tommy en jij het weer lekker naar de zin hebben. Succes, stoer duo!