Vakantie Noorwegen augustus 2019

19 augustus 2019 - Oslo, Noorwegen

Zondag 18 augustus en maandag 19 augustus 2019

Vakantie Noorwegen Oslo-Kristiansand

In 1985 als puber met mijn ouders en lief broertje rondgetrokken in Noorwegen en nu alleen, ook rondtrekkend en ook met een camperbus.

Eindelijk is het zover, de boot was al een paar maanden geleden geboekt en het waren drukke weken, 7 weken alle dagen gasten in het hotel dus ook alle ochtenden ontbijt. Maar nu hoef ik even geen wekker te zetten de komende tijd 😉Zondag na een bezoek aan mijn ouders ben ik naar Kiel in Duitsland gereden, daar op een camperplaats bij een heeeeele grote supermarkt overnacht. Nog even een klein stukje gefietst en ik werd al gauw aangesproken door een mevrouw in een auto dat ik daar niet mocht rijden... oeps!

Om 11.30 uur mijzelf en de camperbus ingecheckt, nog wel even verkeerd gereden.

Het is toch anders dan met de boot naar Texel, alle ruimte wordt benut in het parkeerdek. En het duurde ook lang.... maarja ik heb vakantie!

Lekker in het zonnetje op het dek gezeten toen we afmeerden, daarna mijn cabine maar eens opgezocht. Wat ukelele gespeeld, filmpje gekeken en koffie gedronken in de bar met uitzicht op zee. Om 18.00 heb ik mij gemeld bij het Grandbuffet. Wouw! Wat een lekkere keuze aan eten en vooral veel vis! Ik heb me ingehouden, ik had geen zin in me vol te eten en dan niet meer kunnen slapen van de misselijkheid. Na het eten nog het laatste liedje van de show meegemaakt en daarna op het Panorama-dek nog een afzakkertje. Toen wij in 1985 met de boot gingen kochten we Türkisch Pepper snoepjes en nu heb ik een borreltje genomen van Türkischpepper mmmm dat was lekker! Het was een fijne dag met leuke ontmoetingen met de andere gasten en obers ;-)

lieve groetjes vanuit de boot naar Oslo, Hortance

1. Geert:
    Een mooi begin we gaan je volgen.. Veel plezier van oet Limburg . Geert Tiny
  2. Patrick:
    20 augustus 2019
    nou dat ziet er goed uit veel plezier en geniet er maar lekker van

groetjes
    Patrick
  3. Yvonne:
    20 augustus 2019
    Ja! Türkisch Peppers, dat weet ik nog wel :). Een fijne en mooie reis gewenst!
  4. John en Els van den Beld:
    20 augustus 2019
    Mooi reis verslag van jouw eerste dag in Noorwegen, fijn dat je er van kunt genieten. Dat zal voor jou wel een ervaring zijn met jouw camper op z’on grote boot.
    Groetjes van ons
  5. Els Poser:
    20 augustus 2019
    Heel veel plezier Hortance!!!
  6. Jannie Haan:
    20 augustus 2019
    Heel veel plezier nog Hortance en groetjes van ons!!
  7. Alida en Gerard:
    Fijne vakantie gewenst Alida en Gerard
  8. Renee:
    20 augustus 2019
    Grappig. Door die opmerking over 1985 zie ik weer het huis aan de Walstraat voor me, waar die binnen stond. Mijn herinnering zegt donkergroen. Klopt dat?
  9. Petra:
    20 augustus 2019
    Heerlijk Hortance, je hebt t druk gehad en dan nu lekker genieten van je geweldige nieuwe avontuur!!! Liefs x
  10. Bets Faas:
    20 augustus 2019
    Fijne vakantie. Ook 3 x die reis gemaakt . Prachtig lang. Leuk om nog eens “ mee” te reizen via deze verslagen. Goede reis.
  11. Linda en de jongens:
    20 augustus 2019
    Idd even wat anders dan Texel...Noorwegen is prachtig!
    Een heel avontuur met he camper op de boot; geniet van je vakantie 🛳☀️
  12. Wouter:
    21 augustus 2019
    Geniet er van!!!!! Je hebt het verdiend!
  13. Ria Wever:
    21 augustus 2019
    Hortance, ik geniet met je mee. Heerlijk hé om op zo een grote boot te zijn. Dat alleen al is vakantie vieren. Groetjes Ria Wever