Swalmen - Montfoort 24,5 km

13 juni 2022 - Swalmen, Nederland

Gisteren zijn we aangekomen in Swalmen. We hebben in een B&B overnacht. Anno 1919.  We dachten dat het Vaderdag was en we moesten nog werken en het hotel afsluiten. Dus leek het ons wel handiger om in een gespreid bedje te slapen ipv eerst nog 5 km te lopen om een camping te zoeken, tent opzetten en alles klaar maken voor de nacht ... Maar Vaderdag bleek een week later. We zijn in Arnhem uitgestapt om de studio van Bram, Mattie zijn zoon, te bewonderen. Vanuit Arnhem naar Swalmen met de trein gereisd. Nog even een borrelplank met een lekker biertje genuttigd in Swalmen. De volgende morgen na een lekker ontbijt op pad gegaan. Een mooie wandeling door bos en langs akkervelden. En opeens zegt Mattie:"Ik moet stoppen" Hij is niet zo van de pauzes maar hij moest wat eten. Dus we hebben aan de kant van de weg zelf wat koffie gezet en wat gegeten en daarna weer op pad gegaan. In Sint Odiliënberg kwamen we langs een koffie en theeschenkerij en hebben daar een heerlijk broodje gegeten. En nu hebben we de tent opgezet in Montfoort na eerst wat boodschappen gedaan in het dorp ... er was ook kermis, die hebben we maar ontweken. Pasta met tomatensaus, rauwkostsalade, rood wijntje en mango als toetje.
We mochten gebruik maken van de picknicktafel voor het trekkershutje. De schouders voelen we al wel maar dat zien we morgen wel weer als we de rugzak op onze rug doen...

lieve wandelgroetjes, Hortance

1. Petra:
    👍🙂🙋‍♀️
  2. Geert:
    Zo dat was dichtbij Heitse en ...ut mooie Leudal..... gemist 🤔
  3. Patrick:
    13 juni 2022
    Jullie hebben een leuke gedag zo te lezen 😀
    Dat is een bekende camping bij Montfoort zeker camping Reigerhorst waar jullie nu slapen
  4. Hortance van den Beld:
    13 juni 2022
    Klopt helemaal! Heb jij daar ook gestaan?
    We hebben prachtig weer. Zo'n en wat wolkjes
  5. Jannie Haan:
    13 juni 2022
    Leuke fotos Hortance...succes saampjes!!
  6. Deventer wandel Inge:
    Picknicktafels zijn altijd goed! Veel wandelplezier morgen 🍀
  7. Patrick:
    13 juni 2022
    Ja daar heb ik ook gestaan fijn dat vandaag mooi weer is En als ik .weerberichten moet geloven.,blijft de hele week zo. geniet ervan 😀
  8. Elisabeth:
    Ah leuk om te zien Hortance. Heb ik ook gelopen indertijd met Aafke (mijn inmiddels overleden vriendin) Maar daar hebben we lang overgedaan. We gingen steeds 2 dagen als we tijd en zijn hadden. Daarna kwam de tocht naar Santiago vanuit Maastricht! Maar dat ging in 4,5 maanden hoor! Misschien weet je dat nog wel? Voor jullie nu een fijne tocht verder! De omgeving is mooi en het weer idem.!
  9. Nancy Rietveld:
    14 juni 2022
    volgens mij hebben jullie de beste combinatie. samen wandelen , heeerlijk eten en mooi weer. deze week ziet er ook nog aardig uit dat is boffen. veel wandelplezier nog en weinig blaren of ander ongemak,