Einde wandel 5-daagse Millen-Namen 121 km

2 december 2016 - Namen, België

Vrijdag 2 december 2016 Forville-Namen 27 km

Vandaag komt Wouter naar Namen. Wat heerlijk, hebben we samen een vrij weekend. Grote kans dat ik morgen een rustdag neem, beetje uitslapen, samen lekker uitgebreid ontbijten en dan Namen verkennen. Dat mag toch best? Heb ik toch wel verdiend? ;-).... ik doe het gewoon :-)

Al weken van te voren heb ik mij om mijn bagage druk gemaakt, wat neem ik mee en wat kan toch thuis blijven. Op het laatste moment toch andere kleding ingepakt en aangedaan want het wordt kouder... en toch de waterkoker mee ( heel goed besluit geweest!) ergens in een artikel gelezen dat je mee neemt in gewicht wat JIJ kan dragen. En dat is zo'n 12 kg inclusief eten en drinken... misschien nog wel iets meer met de waterkoker erbij... en als anderen dat redden met 6 kg ( in de zomer) dat ga ik niet redden, dan moet ik veel weg laten wat ik wel nodig heb. En als er onderweg iets gebeurt midden in het bos heb ik ook een kleine EHBO-trommeltje nodig zoals pleisters, verband en pijnstillers....

Vandaag begon de dag met miezerige regen, poncho aan, Tommy in de kar met regenhoes. Na een half uurtje weer droog weer en dan is het met poncho erg warm, dus de poncho weer uit. Dit ritueeltje heb ik zo'n 4 keer gedaan vandaag. Vandaag veel over de verharde weg gereden en ook nog verkeerd gelopen zodoende kom ik vandaag op 27 km.

Het is toch wel weer anders als je een hele tijd in een rustige omgeving hebt gewandeld en dan weer ineens een grote stad binnen loopt. Pffff wat een drukte, zoveel mensen en bussen rond het station. Gauw mijn hotel opzoeken. Drukke wegen overgestoken en toen ineens zag ik de Jacobsschelp blinken op de stoep. Even teruggelopen voor een foto :-)
De schelp wordt gebruikt op de Pelgrimswegen. De pelgrims dragen ook een schelp mee op hun rugzak, een soort bescherming voor onderweg.

We slapen vannacht in een Ibishotel, weer heel anders dan een Bed and Breakfast, een hele andere sfeer en moderner. De kamer is functioneel en schoon. Beneden hebben ze bij de receptie ook een bar en daar wordt ook door ons gebruik gemaakt :-)

Vanavond heerlijk gegeten in een Indiaasrestaurant, leuke vriendelijke eigenaar. Hij gaat vaak naar Nederland omdat we in Nederland Indiase films draaien in de bioscoop en in België heel weinig.

Verslag van zaterdag 3 december 2016:
Lekker uitgeslapen, samen uitgebreid ontbeten en daarna lekker het centrum van Namen bezocht. S' ochtends was er een warenmarkt en een kerstmarkt. Nog wat lekkere dingen voor de lunch gehaald.
Vandaag heb ik besloten om de volgende keer mijn route weer op te pakken vanaf Namen. Conclusie mijn wandeltocht eindigt hier! Millen naar Namen 121 km in 5 dagen!

Ik ga het weekend samen vieren met mijn lief ❤️ en maak nog even gebruik van de gereserveerde hotelovernachtingen in Dinant en Givet (Frankrijk)

Wordt vervolgd!
Bedankt voor jullie aandacht en leuke reacties ( als er WiFi is, dan is dat het eerste wat ik altijd gelijk doe: is te kijken of er iemand gereageerd heeft)
Tot de volgende keer :-)

1. Sandra dijkslag:
    3 december 2016
    Klinkt allemaal.primafijn nog genieten van elkaar is ook belangrijk en deel van jouw reis
  2. Jan en gerrie:
    3 december 2016
    Dapper en leuk je te mogen volgen. Nu weet ik waarom we Wouter niet meer zien.

Groetjes ook van Sint en Piet
  3. Ingrid:
    3 december 2016
    Fantastisch. In 5 dagen 121 is een prima prestatie. Vrijdag weer 27 km in de motregen en 12 kg op je rug en het karretje van Bobbie.
    Je hebt een week end met je lief dubbel en dwars verdiend. Genieten jullie er maar van. Tot je volgende reisverslagen in 2017!
  4. Els:
    6 december 2016
    Knappe prestatie, hoor. Geniet lekker nu.