Millen naar Rutten in België 28-11-2016

28 november 2016 - Rutten, België

Maandag 28 november 2016 op weg naar Rutten in België. Millen-Rutten 15 km.
Al voor de wekker wakker, toch een beetje zenuwachtig voor de reis? Vlug onder de douche, Tommy uitlaten en eten geven, alvast thee maken voor onderweg, zelf ontbijten. Oh .... wat is het buiten mooi, toch even terug om een foto te maken en daarna smullen van een lekker ontbijtje. Mmmm volkorenbrood met kaas en appelstroop en heerlijke yoghurt met jam. Tegen 10 uur vertrokken op weg richting Tongeren. Wat is het toch prachtig zonnig weer, ik was eerst bang dat ik te koud gekleed was maar daar kom ik op terug na wat inspanning ;-)
2x iets verkeerd gelopen, ik kijk op de kaart en let op de wegverwijzing van stikkers. Maarja het is niet altijd goed aangegeven of zou het aan mij liggen.....
In Tongeren aangekomen bij de Brasserie Au Phare een uiensoep besteld. Staat er op de menukaart Ajuinsoep, zou ik de beste man verkeerd verstaan hebben??? Het was toch een Franse uiensoep met een broodje een gesmolten kaas. Zo'n lekkere uiensoep heb ik nog nooit gehad!
Ondertussen loopt de brasserie vol met "oude van dagen" volgens mij is het maandagmiddag ontmoetingsdag ;-) aan de koffie en aan het bier.
Tommy loopt een stukje en daarna mag hij weer in zijn scootmobiel. Hij krijgt dan zijn gevoerde Superman-cape om.... deze had ik nog even gemaakt anders is het een beetje koud voor hem als hij stil zit in de kar. En hij vondt het ook nog goed :-)
De weg naar Rutten verliep voorspoedig. Aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door Ida. Zij heeft me verwend met het appartement ( weer in een hoeve :-)) het diner: heldere groente-tomatensoep, stoofvlees met gebakken schijfjes wortels en een aardappelgratin met als toetje een Eclair (langwerpige soes puddingvulling). Een echte Pelgrimsmaaltijd! Savonds heerlijk met dekbed op de bank gelezen :-)

Voor morgen een spannend avontuur beleefd..... wordt vervolgd

1. Tiny Hanssen:
    29 november 2016
    Fijn om te lezen dat het goed gaat en het eten ziet er heerlijk uit.
    Hopelijk wordt het de komende dagen niet té koud . Hier is het nu toch echt wel frisjes.
    Tot schrijfs. xxx
  2. Els:
    29 november 2016
    Oei, wat ziet die eclair er lekker uit!
    Je snapt natuurlijk wel dat Tommy in zijn cape een foto waard is, hè? :D
    Het gaat lekker. Succes!
  3. Nancy Rietveld:
    30 november 2016
    dat je verkeerd bent gelopen ligt niet aan jou. onze ervaring is dat dit in Belgie heel normaal is, ons is dat wel vaker overkomen. maar daarom niet getreurd. ook wij hebben in Limburg een paar dagen prachtig wandelweer gehad en kunnen ons voorstellen dat je daarvan genie ten inderdaad, met een beetje inspanning is het goed te doen met de kou. het lijkt droog weer te blijven en dat is om te buiten te lopen in ieder geval een voordeel. nog veel plezierige kilometers dan heb je dat maar alvast gehad.
  4. Els:
    30 november 2016
    Heb je in dat Kasteel geslapen ? en waar was je mooie prins moest hij werken ?
    groetjes
  5. Wouter:
    1 december 2016
    Prins houd de wacht over het Kasteel thuis!