Maandag 2e Pinksterdag 10 juni 2019 Hanzestedenpad Zutphen-Halle 17 km.

10 juni 2019 - Zutphen, Nederland

Maandag 2e Pinksterdag 10 juni 2019 Hanzestedenpad Zutphen-Halle 17 km.

1e keer mini-wandelvakantie zonder Tommy. Maar in gedachten wandelt hij mee en mag hij van mij loslopen 😉

Eerst vanochtend ontbijt voor de gasten gemaakt en nadat iedereen is uitgecheckt de rugzak gepakt, mijn wandeloutfit aangedaan en op weg naar Zutphen met de trein om daar het laatste traject te wandelen van het Hanzestedenpad. Op het station nog een leuk gesprek gehad met een mevrouw. Zij ging naar een vriend die het Pieterpad loopt om samen te eten in Holten. Zij zou ook graag willen wandelen maar ze kan het niet lang volhouden ivm haar bekken. Maar ik hoop dat ik haar op andere gedachten heb gebracht om kleine stukjes te lopen op een dag. En dan kan dat bijvoorbeeld 5-10 km zijn maar het is haar pad en hoe ze het doet: kleine stukjes of met de fiets dat maakt niet uit! Volgens mij zijn er best routes met om de zoveel km een slaapplaats. Het leek haar heerlijk om dichter bij haar zelf te komen door te wandelen.

Het lopen ging goed. Ik loop met bepakking voor een nacht kamperen met tent, slaapspullen en kookspullen. Een kleine 15 kg op de rug. In het begin moet mijn rug nog even wennen aan zijn oude vriend ( rugzak) maar naar de eerste km gaat het erg goed. Eerst veel over verharde wegen en daarna mooie zandpaden, langs een beek, in een bos. En ook nog verrast met 2 reeën onderweg. Wat is het toch mooi bij het Leusveld bij Brummen.

Vannacht sta ik op een natuurkampeerterrein en wat zijn de eigenaars lief voor me. Ik mag dicht bij het sanitairgebouw staan en hij heeft ook de recreatieruimte voor mij open gedaan voor als het erg gaat spoken vannacht. Fijn als er rekening gehouden wordt met vermoeide wandelaars. En... ondertussen hoor ik de vogels hun liederen zingen na een regenbuitje met op de achtergrond een huilende baby 😉

Lieve wandelgroetjes van Hortance

1. Nancy Rietveld:
    12 juni 2019
    fantastisch om deze goede gewoonte weer op te pakken. succes met de komende wandelingen. tot stelten.
  2. Erik Katgerman:
    14 juni 2019
    OOOHHH een ukelele boom, een beetje gesnoeid dat wel, maar er zit nog één vrucht aan!

Ik vind het heerlijk om weer eens een paar van je blogs te lezen! Keep 'em coming!