Maandag 26 augustus 2019 7e overnachting van ergens in Hardangervidda naar Bykle, Noorwegen 300 km

26 augustus 2019 - Bykle, Noorwegen

Maandag 26 augustus 2019 van ergens in Hardangervidda naar Bykle, Noorwegen 300 km

Mijn route heb ik wat aangepast... Het was de bedoeling om naar Oslo, Bergen en Stavanger te gaan en deze steden te bezoeken.

Omdat ik al een aantal dagen in de natuur verblijf en rijdt, trekt het me nu niet zo aan om de drukte op te zoeken. Ik geniet zo van de natuur en van andere reizigers onderweg heb ik gehoord dat het erg toeristisch is aan de zuid-westkant van Noorwegen. De steden wil ik nog wel een keer bezoeken maar dat wordt dan een volgende vakantie. Hihihi heb ik een goede reden om weer terug te komen in Noorwegen😉

Voor nu heb ik 2 rij-dagen (450 km) om in Kristiansand te komen zodat ik een deel van de woensdag daar kan vertoeven om op tijd de veerboot te kunnen nemen naar Denemarken. In Kristiansand hoop ik nog een mooie sportwinkel te vinden op het gebied van wandelen, altijd leuk als ze daar weer andere merken en producten hebben.....

Het landschap wordt vruchtbaarder, veel appelbomen en pruimenbomen onderweg. Heerlijk, die pruimen die je onderweg bij een onbemand kraampje kan kopen.

Al met al ben ik laat door gereden. Onderweg zag ik een schitterende overnachtingsplek maar ik wou de volgende dag niet de hele dag te hoeven rijden. Dus nog even door gegaan met rijden en mijn eerste rotonde in een tunnel gereden 😄Even later een hele mooie bergpas, een smalle weg, bij Røldal genomen naar een skigebied. Het is daar " nostalgisch" mooi. Moest ik wel 2 x door 2 dezelfde tunnels rijden omdat ik anders wel heel snel op de rem moest trappen om de juiste afslag te nemen. En je raadt het al op het moment dat ik een mooi overnachtingsplekje wil zoeken is er geen enkele plek met een aantal campers te vinden en de 2 campings die ik tegen kwam zagen er wel heel erg verlaten uit. Dan maar doorrijden. Ik moet nog 184 km naar Kristansand. Achja, zie ik Noorwegen ook bij nacht😉en toen een wegopstopping met een aantal vrachtauto's die zaten te wachten. Tja.... wat ga ik doen, wachten of terug rijden naar dat kerkje en daar overnachten? Dat laatste heb ik gedaan. De volgende dag ( bij daglicht ) stonden er nog steeds een aantal vrachtauto's en moest ik er gewoon omheen rijden. In het donker ziet alles er anders uit ;-) Het was goed om te stoppen!

Wegen die ik genomen heb zijn: nr. 7, E 134 en weg nr. 9

Lieve groet uit Bykle, mijn overnachtingsadres bij 2 kerken, van Hortance

1. Tiny Hanssen:
    28 augustus 2019
    Wowwww Hortance wat een mooie reis en wat fijn om via jouw verhaal en foto's mee te mogen reizen.
  2. Petra:
    28 augustus 2019
    Mooi verhaal weer, ik beleef het met je mee!!