Dinsdag 27 augustus 2019 8e overnachting. De laatste 189 km gereden naar Kristiansand in Noorwegen.

27 augustus 2019 - Kristiansand, Noorwegen

Dinsdag 27 augustus 2019. De laatste 189 km gereden naar Kristiansand in Noorwegen.

Het landschap wordt vlakker en het verkeer wordt drukker. Onderweg mooie plekjes tegen gekomen waar je rustig even "pauze" kan nemen. Dat doen de Noren hier graag volgens mij, auto's zie ik komen en gaan en men gaat dan even lunchen op deze plekken. Flessen water en broodjes nemen ze mee.

Onderweg kwam ik dan die Intersportwinkel in Evje tegen en ben ik wezen shoppen. In Nederland zijn er heel veel wandelschoenen in verschillenden merken en kleuren. Hier viel de keuze mij eigenlijk tegen. Even een praatje met de verkoper gemaakt en hij liet mij schoenen zien die de Noren dragen in de bergen ( merk Alfa) Ik vertelde hem op mijn beste engels over mijn blaren van de laatste wandeltocht. En wat deed hij? Hij pakte een paar zooltjes en verwarmde deze en ik moest met mijn voeten op een apparaat staan zodat de zooltjes gevormd werden aan mijn voeten. Hij liet mij toen het verschil ervaren. Je raadt het al ik was verkocht. De wandelschoen met de nieuwe zooltjes! En wat lief van deze verkoper dat hij zo vol vertrouwen was om mij dit te ervaren. De zooltjes kreeg ik van hem kado! Tja en die mooie wandelbroek en die Goretex-jas kon ik moeilijk laten liggen. De kinderbijslag is weer op😉

lieve groet van Hortance uit Kristiansand in Noorwegen

1. Els:
    28 augustus 2019
    Ach, ach wat een mooi kapootje weer . Je boft maar dat je de kinderbijslag nog bewaard had ...
  2. Geert:
    Haha wist niet dat je kinderbijslag kreeg. 😂 En wat een mooie verslagen 🤗
  3. Petra:
    Prachtige omgeving!!
  4. Ietje Jeswiet:
    28 augustus 2019
    Mooie aanvulling op je al ruim gesorteerde outfits. Rupsje nooit genoeg😉.
    Respect voor de kms die je rijdt. En plannen makend rondtrekt. Heel mooi.