Mijn grote vakantie januari 2018

6 januari 2018 - Vézelay, Frankrijk

Mijn grote vakantie... januari 2018

Voor mij is het de rustigste periode qua hotel om 3 weken dicht te zijn in januari. Het is dan rustig en qua weer is het ook niet veel zon, jammer genoeg vaak een regenachtige periode....

Deze vakantie had ik eigenlijk besloten om niet weg te gaan en ook eens van mijn huisje te gaan genieten, misschien een paar dagen naar Texel. De traditionele nieuwjaarsreceptie van de familie Faas zou ik dan bij kunnen wonen ( doen ze vaak een zondag een week na 1 januari maar dan ben ik altijd weg.) Oud en nieuw heb ik gevierd bij mijn neef in Kampen. Mijn nicht was ook gezellig mee. 1 januari nieuwjaarswensen bij mijn ouders en mijn broer was er ook met zijn 2 jongste dochters. 2 januari met mijn neef gewandeld van Nijverdal naar Holten. Nog lekker geborreld en we besloten om ook daar een hapje te eten. De tijd vloog voorbij die dag. Bij thuiskomst zag ik dat de binnenplaats van het hotel versierd was door mijn lieve ouders. Kats vergeten..... het hotel doe ik precies 20 jaar nu, jeetje de tijd is voorbij gevlogen en wat een jaren zijn het geweest, leuke maar ook heftige jaren.....

Toen ik S'ochtends naar Nijverdal reed, was ik zo in mijn sas en besloot om de volgende dag toch weg te gaan en kijken of ik mijn wandelroute kan oppikken in Fumay ( Frankrijk). Aangekomen in Frankrijk bleef het een aantal dagen regenen dus besloot ik om niet te gaan wandelen, het openbaar vervoer is niet zo goed geregeld zoals in Nederland zodoende werd het erg ingewikkeld om elke keer na de wandeling weer terug te komen naar mijn auto. Dan maar met de auto richting Vezelay. Zaterdag ben ik gestopt in Epineuil om daar te gaan overnachten. Eerst op zoek naar een camping die open zou zijn, alleen ..... de toegangsweg was overstroomd door de rivier. Een camperplaats in de buurt opgezocht, nog even het weer bekeken voor de komende dagen en toen besloten om naar het zuiden te rijden. Roses in Spanje daar schijnt de zon! Maar 10,5 uur rijden..... En daar reed ik de afslag Vezelay voorbij. Eigenlijk wou ik zo snel mogelijk in Roses zijn, maar daar was een stemmetje: Hortance je hebt vakantie en zo'n stadje op een berg vind je altijd geweldig! Weer omgekeerd en het stadje bezocht. Wol gekocht voor een klein deel van mijn plaid en een mooie cd gekocht met klassieke Celtic muziek in een modern jasje ( deze cd stond op in de winkel en ik was verkocht ;-)) Op mijn wandeling naar Santiago de Compestela ga ik ook over Vezelay, ik kan me daar nu al op verheugen om daar wandelend aan te komen als Pelgrim. Toen het schemerig werd heb ik nog even een uurtje verder gereden in het donker en ben ik  in een klein dorpje gestopt ( Brinon-sur-Beuvron) ik vond het genoeg en morgen is er weer een dag en dan kan ik ook van de omgeving genieten tijdens het rijden. Sta ik daar op de parkeerplaats, ineens blauwe zwaailichten .... oefening van de brandweer (BHV) Oja.....1 ding heb ik ook gemist thuis en dat is de grandioze opening van de verjaardag van Deventer: 1250 jaar! Leve Facebook en facebookvriendjes die het schitterende vuurwerk hebben gefilmd. Zo was ik er toch een beetje bij!

1. Els:
    6 januari 2018
    Weer een ervaring rijker, mooi geschreven hoor en geniet van je reis wij denken morgen gewoon dat je hier eventjes thuis bent.
  2. Tiny Hanssen:
    Fijn dat je jezelf even de tijd geeft om te genieten van het leven ,de omgeving waarin je verblijft, en daar rust in vind. Mooi verhaal om te lezen. Inderdaad Facebook houdt je wel op de hoogte van alles wat je mist!!! Of niet mist natuurlijk. Geniet van het hier en nu. Vakantie is weer zo voorbij. Lieve groetjes.
  3. Patrick:
    7 januari 2018
    Mooi hoor . Geniet maar lekker van dat heb je wel verdient hoor
  4. Paula winkelman:
    Leuk om te lezen Hortance. Heb een goede tijd met Tommy en veel plezier 😘
  5. Gerda en Henk:
    7 januari 2018
    Goede keuze, lekker weg en genieten van alles wat je onderweg tegenkomt! Ps nog gefeliciteerd met je 20jarige hotel! Veel plezier en groeten.
  6. Geert:
    Hoi Hortance leuk deze belevenissen te lezen. Geniet ervan je hebt het verdiend. Groetjes oet Heitse
  7. Nancy Rietveld:
    7 januari 2018
    je improvisatie talent is weer op de proef gesteld maar volgens mij doe je dat heel soepel. ik heb nog wat cd's met Ierse volksmuziek. als je geïnteresseerd bent dan hoor ik het graag, ik wil mijn audiotheek langzaam gaan uitdunnen. ik hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten dat is altijd prettig. kou gaat nog wel maar regen vind ik zelf een ramp. heb het goed. groetjes Nancy en Ingrid
  8. Els:
    8 januari 2018
    De muziek klinkt intrigerend... Geluisterd naar je gevoel; klasse! Geniet maar lekker.
  9. Sylvia Goossens:
    Heerlijk om te lezen!
    Geniet ervan en kom lekker opgeladen weer terug....
  10. Jan en gerrie:
    13 januari 2018
    Hoi,Hortance.
    Leuk om te lezen,lijkt me wel spannend voor je.