Givet naar Vierves-sur-Viroin

9 oktober 2017 - Vierves Sur Viroin, België

Maandag 9 oktober 2017 19 km Givet naar Vierves-sur-Viroin

De wekker om 7.30 uur laten afgaan en toch pas om 10 uur weggelopen.....Tja.... de rugzak inpakken, alles voorbereiden en dan op pad. Direct in Givet stopt er al een auto. Die man loopt naar me toe en vraagt of ik naar Santiago de Compostela loop. Dat begreep ik er uit en of Tommy 16 jaar is. Wat een wijze man ;-) maar toen hij mij probeerde uit te leggen dat er een mooi pad is waar geen auto's rijden ( ik liep nu langs de grote weg.... ) had ik toch een probleempje met de Franse taal. Ik heb hem bedankt en ben verder gaan lopen. Later begreep ik welke weg hij bedoelde en ben deze toen ook maar gaan lopen zonder vrachtverkeer. Een graspaadje langs het water, best een beetje zwaar met het voortduwen van een hondenkar. De omschrijving  was ook weer niet makkelijk deze keer en met een beetje geluk toch de goede kant op gegaan. Rond 16 uur aangekomen bij het hotel. Staat er op het raam een briefje met " Lundi Fermé" en wat nu. Ik had gezegd dat ik kwam maar geen officiële bevestiging gehad. En de email stond thuis op de computer. Laat ik het een keer los en dan krijg je dit... wat nu? Er waren wat kinderen aan het spelen op straat en daar heb ik het aan hun ouders gevraagd. Ze zuiden dat de eigenaar een bepaalde tijd er was en hij woont boven het hotel. Op het terras heb ik gewacht. Gelukkig om 17.45 uur daar kwam hij aan. In gedachten had ik al een noodplan gemaakt ( taxi/ nog 2 uur lopen... in het donker...) een simpele basic kamer met open douche, wastafel en toilet. Douche was heerlijk en de verwarming doet het. Wat wil een mens nog meer? Eten... lasagne en een bed. Ps.  een schitterende zonnige dag! Lekker zonder jas gelopen.

1. Els:
    9 oktober 2017
    Mooie lucht , jij boft. Weer mooi geschreven en wij zijn weer bij. Groetjes en welterusten.
  2. Berry en Konni:
    9 oktober 2017
    Geniet van get leven.. groetjes uit Harfsen
  3. Erik Katgerman:
    9 oktober 2017
    wat een geluk dat de man boven het hotel woonde.... Je boft inderdaad met dat schitterende weer!
  4. Astrid:
    9 oktober 2017
    Leuk hoor, de avonturen van mijn nicht!
  5. Jeannet:
    9 oktober 2017
    Wat heerlijk om te lezen. Leer ik je ook van een andere kant kennen dan alleen maar hard werken! Geniet van jhe vakantie!
  6. Wouter:
    10 oktober 2017
    Met een avontuur begint meestal een mooie vakantie. Geniet ervan xxx
  7. Greet Deurloo:
    10 oktober 2017
    Goed bezig en mooie foto's