Dinsdag 10 oktober 2017 Vierves-sur-Viroin ( België ) naar fumay ( Frankrijk) 22 pittige km!

10 oktober 2017 - Fumay, Frankrijk

Na een nacht geslapen te hebben en volgens mij elk uur wakker geworden te zijn, een basic- ontbijtje maar wel met een espresso, om 9 uur vertrokken met bewolkt droog weer. Een mooi pad, goed begaanbaar. Ik dacht nog als dat zo doorgaan de hele dag dan bof ik!....euh, wel hele mooie paden maar wat minder begaanbaar. Stijl, modderig en niet waar je makkelijk met een kar overheen kan lopen. Ik had nog een keuze om via het fietspad ( een betonnen weg) te gaan, maar er stond uitdrukkelijk bij dat het alleen voor fietsers was en ik wou braaf zijn en volgens de officiële weg gaan lopen......  maar ahfijn weer een avontuur beleefd. De weg werd smal en erg steil....Eerst Tommy in zekerheid gebracht en toen de kar verzet/ opgetild naar het volgende gedeelte van de route. Tommy blaffen, dacht zeker dat ik hem daar achterliet, Tommy weer opgehaald en onze weg weer vervolgd. Uiteindelijk zijn we in het volgende plaatsje gekomen. Hier was een bakkertje open. Een heerlijk specialiteit met appel gehaald. Rabotte heette het geloof ik... via de gewone weg naar Fumay gewandeld, wel de berg op en de berg weer af, maar nu met asfalt onder de voeten! Bij mijn overnachtingsadres aangekomen werd ik helemaal blij. Slapen in een boomhut! Douche was buiten in een hokje. Toilet en een wastafel in de boomhut en verwarming. Wel luxe hoor!

Het enigste restaurant was dicht op dinsdag.... onder de boomhut is een grilplaat, dus ik op de geleende fiets op weg naar de slager. Lekker zuurkool met 2 gebakken eitjes en 2 worstjes gegeten. En nu zit ik op mijn veranda dit verslag te maken. En... ik vind het hier zo leuk dat ik hier nog een nachtje blijf :-)

1. Els:
    10 oktober 2017
    Malika wil daar ook slapen, ze vindt het leuk.
  2. Erik Katgerman:
    10 oktober 2017
    Nou als dat geen gitaarplek is.... Spelen dus!
  3. Wouter:
    14 oktober 2017
    Rust nemen hoort bij het avontuur, Geniet! xxx
  4. Patrick:
    23 november 2017
    heel eenvoudig maar erg mooi en die boomhut wat gaaf zeg.
    Daar kom echt tot rust
    Bedankt voor je mooie blog ga zo door