Dinsdag 27 juni 2017 28 km Dinant (B) naar Givet (Fr)

27 juni 2017 - Dinant, België

Dinsdag 27 juni 2017 28 km Dinant (B) naar Givet (Fr)

De dag ervoor met mijn camperbusje naar Givet gereden. Aangekomen naar een camperplaats gezocht. Ik probeer het een beetje af te wisselen om in mijn camperbusje te overnachten of een overnachtingsplaats in een hotel/ BenB. Een overnachtingsplaats is wat moeilijker te vinden omdat Tommy ( mijn trouwe bejaarde viervoeter) niet overal welkom is en het scheelt een hoop geld als je een eigen bed bij je hebt en zelf je eten kan klaarmaken.

Het plan was om vroeg te starten. De wekker stond op 6 uur, werd uitgesteld naar 6.30 en 7 uur.... het zou toch geen hele warme dag worden dus we konden rustig aan doen. Al vroeg in de ochtend al de eerste pelgrim tegen gekomen. Om 9.14 uur de bus gepakt naar Dinant en van daar uit gaan lopen. Ik had een beetje pech. De bus stopte aan de verkeerde kant van de Maas. Dus eerst de brug over en een heel stuk lopen naar het punt waar we de vorige keer gestopt waren. Dat wordt een makkelijke dag vandaag met veel km lopen langs de Maas, dacht ik.......dat werd anders! Lopend langs de rand van het bos waren er toch wat smallere paadjes en de boomwortels lieten zich goed zien aan de oppervlakte van de aarde. Dit soort paadjes vind ik eigenlijk geweldig maar met een hondenwandelkarretje is het toch wel een uitdaging! En dan zijn er ook nog van die keien en steentjes..... al met al hebben we ons er doorheen geworsteld en ons beloond met een kop thee en wat lekkers. Op de rustplekken nog mooie veren van Canadese eenden gevonden. Ik heb er een paar meegenomen ter herinnering. Tussendoor, om het uur ongeveer, neem ik vaak een korte pauze om iets te drinken en wat te eten om mijn energiepeil in balans te houden en na een grote inspanning iets extra's. Bij een restaurant onderweg nog een kop thee gedronken. Ze hadden een besloten etentje met een bruidspaar en 3 gasten. De bruid leek wel op een wat steviger versie van Brigitte Bardot. Toen de eigenaar hoorde dat ik op weg was naar Santiago, kreeg ik een euro terug. Bij een dorpje in de kerk kwam ik nog een pelgrim uit Noorwegen tegen. Hij was helemaal komen lopen. Wouw.... De man was een beetje op zichzelf en ben toen maar  weer verder gegaan met mijn wandeling. Veelal over asfalt langs de Maas. Het was best pittig want ik had een beetje last van mijn been en ik had last van de warmte, dus heb ik heel rustig aan mijn wandelroute vervolgd naar de camper. En we waren op tijd binnen voor de regen.  Voor vandaag was het genoeg. De volgende keer gaan we weer verder maar dan neem ik wel mijn grote rugzak mee en mijn pelgrimspaspoort. Dan voel ik me een echte pelgrim. Wordt vervolgd.....

1. Els:
    5 september 2017
    Mooi, en. Gezellig geschreven.
  2. Erik Katgerman:
    5 september 2017
    \dat gaat straks met een reis gitaar nog veel beter worden, ik denk dat op zichzelf zijnde, stille noren dan ook wel gezelliger worden!
  3. Els:
    6 september 2017
    Zie helemaal voor me hoe je dan voor de zoveelste keer over zo'n boomwortel struikelt of met de hondenkar vast komt te zitten waarna het duiveltje op je ene schouder een kanonnade aan scheldwoorden uit terwijl het engeltje op je andere schouder je irritant vrolijk toespreekt en zegt, "Het is een uitdaging. Zie het als een uitdaging. Veel beter woord!" :D
  4. Nancy Rietveld:
    6 september 2017
    zo dat is weer een eind in de richting van Santiago. rustig aan kom je daar nog wel eens. de wortelwegen kennen wij goed en ik snap je geworstel er mee. het zijn niet mijn favoriete weggetjes maar asfalt is in de hitte ook niet alles. zo onderhand moet iedereen die het einddoel haalt heilig worden verklaart vind ik. geweldig, ga zo door
  5. Tiny Hanssen:
    10 september 2017
    Vandaag eindelijk toegekomen om jou reisverslag te lezen.
    mooi geschreven en ik vind het geweldig dat je nog wandelt met Tommie in de kar. Toch extra inspanning.
    Dat verdiend een extra aantekening . Compliment .