Echt-Susteren naar Puth 21 km

15 juni 2022 - Puth, Nederland

Vanochtend om 6 uur wakker en gelijk de spullen ingepakt zodat we om 7.10 uur bepakt, gegeten en al vertrokken van de camping. Mattie zat al een Mantra op te noemen: wandelen is leuk, wandelen is leuk😉is het ook! En kamperen ook! Alleen je wordt vroeg wakker van het licht en de vogels..... en wat stram... Vandaag is het weer een warme dag en daarom besloten we om vroeg weg te gaan. Mooie Paden langs oer-akkervelden en bossen. En het begint wat heuveliger te worden. Dus goed eten/drinken en op tijd pauze houden. In Sittard nog even koffie gedronken. Bij een volgende stop in de berm in de schaduw zagen we een groep fietsers hard van de heuvel af rijden. Één moest remmen en maakte een lelijke val. Mijn moeder zei altijd paspop met een afdaling. Niet te hard want je kan lelijk te val komen..... nog een wandelaar tegen gekomen die vandaag zo'n 30 km ging wandelen maar met een dagbepakking. Hij had ook al naar Santiago de Compestella en Rome gelopen maar nog nooit het Pieterpad gedaan. Dat deed hij nu :-)

Om 13.45 uur op de camping aangekomen. Botkoel bij Puth.

Er was nog een andere wandelaar die bij ons op de plek staat zodat we beiden in de schaduw staan. Zometeen naar de supermarkt en eens even kijken wat voor een maaltijd we gaan maken/eten. Hier op de camping hebben ze een magnetron, dus het kan wel eens een opwarmmaaltijd  worden. Scheelt lekker weer afwas😉 en ook vanavond zullen we vroeg ons nestje ingaan. Oja.... we hebben al gevraagd of de volgende camping al plek heeft en ook eventueel voor een paar nachten want zaterdag wordt het heel warm. En vanuit Valkenburg kunnen we de trein nemen om een dagje naar Maastricht te gaan. We gaan die dag dan geen lange wandeling maken met die hitte.

lieve wandelgroeten, Hortance

1. Tiny Hanssen:
    15 juni 2022
    Poeh….. 😥 ik doe het jullie niet na 😉
    Zeker niet met deze temperatuur ☀️. Dus…..dagje Maastricht is aan te bevelen.
    Slaap lekker straks ⛺️
  2. Myriam:
    15 juni 2022
    Heerlijk genieten! Leuk om jullie verhaal te lezen. Liefs van ons allemaal
  3. Ria Wever:
    16 juni 2022
    Wat is Nederland toch mooi he! Ik geniet op afstand mee met jullie