Dag 6 Walk of Wisdom. Koningsdag 2018. Start: Ravenstein 22 km

27 april 2018 - Bergharen, Nederland

Dag 6 Walk of Wisdom. Koningsdag 2018. Start: Ravenstein 22 km.

Een goede nacht gemaakt. Het was wel iets kouder dan de andere nachten in de tent. Vandaag iets langer geslapen en rustig de boel ingepakt. Daardoor zijn we om 10 uur van start gegaan. Ik had de schrik te pakken door die bloedneus van gisteren. Gelukkig geen last meer gehad. Nog even een gezellig praatje met wat dames gemaakt. Het is een knusse camping. Net een grote familie. Bij de eerste stop was ik al aangekondigd. Bart was me voor. En is mij ook voor gebleven. Niet meer gezien vandaag.

Bij het rustpunt kon ik niet meer ontbijten maar ik mocht mijn gedroogde ontbijtmaaltijd daar opeten met een heerlijke machiato. Vandaag weer goede bewandelbare paadjes met af en toe een kerkje en zelfs een kasteeltje. In het bos de kruispunten niet geteld en daardoor kwam ik weer op een beginpunt uit. Toen maar mijn gekochte lunch voor onderweg op zitten eten. En na de lunch vol goede moed weer verder gelopen. Tommy loopt ook veel. Je kan zien dat hij het leuk vindt zo samen op pad.

Een afwisselende route, mooie tocht, ook over graspaden en zandwegen, het was allemaal goed te doen. Bij een Forellenkwekerij wat gegeten. Frietjes met een kaassouflé. Wat kan dat toch heerlijk smaken! En dat Magnum ijsje met nootjes had ik wel verdiend ;-). Ik had eigenlijk een Forelletje moeten eten, helaas valt dat niet altijd goed bij mij. Ik had geen zin in hoofdpijn dus het risico maar niet gelopen. Er zaten in het clubhuis een paar mannen van die vliegjes te maken. Heel professioneel. Ze hadden van alles zoals spulletjes en gereedschap. Ik moest denken aan vroeger toen ik zelf sierraden maakte, aan mijn kralendoos. Het was een schitterend gezicht hoe die mannen aan het freubelen waren.

En toen de keuze... ga ik de korte route nemen naar de camping of pak ik de officiële route weer op? Dat laatste gedaan en dat had ik niet willen missen. Een schitterend stukje rondom Bergharen: een molen, een Mariakapel en een mooi stukje natuur!

Morgen 27 km lopen, ik heb nog overwogen om vandaag meer te wandelen en te kijken of er ergens anders nog een camping is maar besloten om op camping "De Morgenster" te blijven overnachten en morgen gaat vast goed komen!

Leuke eigenaresse die haar camping met liefde runt, voor haar is het wel zwaar geworden omdat haar man aan MS lijdt. Wat mag ik toch van geluk spreken dat ik gezond ben! En dat ik deze tocht mag en kan lopen en dan ook kamperen met Tommy.

1. Paula winkelman:
    28 april 2018