25 april 2017 Profondeville naar Dinant in België 18 km met Malika

25 april 2017 - Profondeville, België

25 april 2017 Profondeville naar Dinant in België 18 km met Malika

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt zijn we weer op pad gegaan. Malika had een paar blaren aan de zijkant van haar voeten die haar vergezelde deze dag. Vandaar dat we niet de lange route over de bergen hebben genomen maar het voetpad langs het water. Wandelend langs de rivier tussen de bergen, soms kom je een dorpje binnen lopen en als je gelukt hebt is het café open on even wat te drinken, voorraad water aan te vullen en een plaspauze. Met Tommy in de kar en als wandelaars heb je eigenlijk altijd wel aanspraak. Soms een beetje moeilijk omdat  je de taal niet spreekt maar met wat Engels, een paar woorden Frans en praten met je handen en voeten kom je een heel eind.

In het begin van de wandeling kom je genoeg bankjes tegen maar als je toe bent aan pauze zijn de bankjes ineens verdwenen....

Aangekomen in Dinant, over de sluis naar het centrum en daar de pizzeria ingedoken. Na zo'n dag wandelen krijg je wel trek! En voor onderweg nemen we genoeg mee maar een lekkere warme maaltijd en een zachte stoel doet even de blaren en spierpijn vergeten.

En Malika heeft haar ijsje weer verdiend! Ik ben trots op haar ondanks de blaren dat ze het toch volhoud! Volgens mij wil ze de volgende keer wel weer mee :-)

Malika heb ik weer bij haar moeder en zusje gebracht want die zijn sinds vandaag ook in de Belgische Ardennen. Dat kwam goed uit zodat Malika toch nog even met haar tante 2 dagen kon wandelen. En ik? ... ik heb hiervan genoten om samen met mijn 14 jarige nicht ( ondertussen is zij groter dan mij) op pad te zijn.

1. Els:
    28 april 2017
    Mooi geschreven en fijn dat het goed gegaan is met jullie , ook met de blaren van Malika. Leuke foto's en volgens mij hebben jullie mooi weer gehad kanjers zijn jullie xxxxxx
  2. Tiny Hanssen:
    28 april 2017
    Malika respect dat jij ondanks de blaren toch tante Hortance de hele dag vergezeld. Volgende keer gewoon even in Tommy 's wagentje gaan zitten????
  3. Ietje Jeswiet:
    29 april 2017
    Mooi gedaan samen. Mooie herinneringen gemaakt. En dat ijsje is echt verdiend.
    Groetjes Ietje
  4. Nancy Rietveld:
    29 april 2017
    volgens mij heeft Malika wel twee ijsjes verdient. blaren zijn een ramp en als je daar mee doorloopt dan heb je wel karakter. chapeau! weer een ervaring bijschrijven in je boekje. nog een fijne tijd in de Ardennen..