Dag 5 traject Rocroi Reims 14 oktober 2018 ( Chateau-Porcien naar Bazancourt 22 km)

14 oktober 2018 - Grandchamp, Frankrijk

Door Jos weggebracht naar Chateau-porcien, nog even lekker gekletst in de auto alvorens op pad te gaan, en toen moest ik nodig naar de toilet, dat krijg je van al dat praten ;-), toch maar even het café ingegaan voor een kopje espresso en een plaspauze. Even met de lokale bevolking wat kletsen (met handen en voeten) ze begrepen me, wouden wat weten over Tommy en wat ik ging wandelen vandaag. Na een Au revoir (hihi ooievaar klingt hetzelfde) maar op pad gegaan. Heerlijke paden met mooie verre uitzichten om tot je zelf te komen en lekker bezig gegaan met de gedachtens die in je opkomen en dan komt er ineens een mountainbiker je van achteren tegemoet in een landschap waar je eigenlijk niemand tegenkomt, dus wel ;-) Op een ander tijdstip rijdt er een auto voorbij die dezelfde kant opgaat en steekt zijn arm uit de raam als begroeting en de andere automobilist rijdt met een snelvaart je zo voorbij terwijl de andere gepaste snelheid aanneemt bij het passeren van een wandelaar met een hond in de kar....
De fransen die ik tegenkom zijn aardig, begroeten me en sommige vragen of ik wel genoeg water heb voor de hond, ze zijn bereid om me te begrijpen ook al spreken we dezelfde taal niet.
Tegen 18.30 uur opgehaald door Jos en ik had nog wat thee in de thermos dus nog even samen een kop thee gedronken op het bankje voor de kerk. Griet had speciaal voor mij brandnetelsoep gemaakt, heerlijk was dat, ik weet nu welk deel van de brandnetels ik daarvoor kan gebruiken en dat is op een mooie hoogte zodat de hondjes er niet bij zijn geweest ;-) Thuis ga ik het ook eens proberen, lekker het bos in topjes van de brandnetels plukken en dan eten wat de natuur ons schenkt. En wat zomaar te plukken is in de natuur en je kunt een mooie fietstocht maken naar het bos, heb je gelijk beweging gehad!
Het was weer een zonnige dag, met een mooie afsluiting van de dag.
Lieve wandelgroetjes, Tommy en Hortance

1. Erik Katgerman:
    18 oktober 2018
    Heb je wel het goede voer voor Tommie meegenomen? Hij kijkt alsof die (als hij kon) zegt "eet dat zelf maar op!"