Dag 4 traject: Rocroi-Reims. 13 oktober Grandchamp-Chateau-Porcien 19 km. ​

13 oktober 2018 - Grandchamp, Frankrijk

Dag 4 traject: Rocroi-Reims. 13 oktober Grandchamp-Chateau-Porcien 19 km.

De onrustige nachten gaan nog even door. Tommy blijft maar oefenen voor die marathon ;-) De bejaarde hond is zindelijk geweest vannacht.

De ochtend begonnen met een heerlijke kop koffie met uitzicht op het bos. Je zult elke dag toch maar zo wakker worden met dat uitzicht en de stilte. Wat een rijkdom!

Samen ontbeten met de andere gasten die na het afscheid richting Nederland zijn vertrokken. Ik heb het rustig aan gedaan en pas vanaf 11 uur ben ik gaan lopen en na 1,5 uur ook al weer een goede pauze gehouden. Wat een heerlijke plek was dat!  Vandaag had ik een fijn wandelpad, een beetje stijgen en wat dalen of zou ik er nu meer in geoefend zijn? ;-)

Op het enigste zware stukje waar ik gelopen heb kwam ik 5 wandelaars tegen. Fransen uit de plaats Reims. En ze konden Engels. Ze maakten gelijk foto's van Tommy en mij. En als ik in Reims kwam moest ik Champagne drinken uit Reims. Schijnt erg lekker te zijn volgens hun! Ze vonden mijn naam wel mooi ;-) en ik kreeg nog een paar walnoten voor onderweg mee.

De Fransen die ik tegen kom op mijn wandelreis zijn vriendelijk en behulpzaam en maken ook een klein praatje met me. Ik krijg vaak een lach van de mensen onderweg komt het omdat ik als pelgrim loop of zou het de combinatie zijn met een hond en een karretje?

Dat maakt de weg zo bijzonder, de ontmoetingen!

Veel mooie vergezichten vandaag. Ik heb vandaag genoten en ik werd voor het donker opgehaald door Jos. Weer een goed bord eten en een goed gesprek vandaag. En met zo'n zonnetje als vandaag is het extra genieten! En de walnootbomen onderweg. Lekker smullen van de natuur....,

Lieve wandelgroetjes van Tommy en Hortance

1. Wouter:
    14 oktober 2018
    Weer mooie foto's! Doe Jos de groeten van me:).
    Heb ik zeer mooie herinneringen aan, aan Jos, aan de plek, alles daar..
    Ciao!
  2. Dijk Dijksman:
    14 oktober 2018
    Nog 2500 km? Het schiet al lekker op Hortance!
  3. Tiny Hanssen:
    14 oktober 2018
    Wat fijn om jou en good old Tommie op deze manier te kunnen volgen . Via jou verhalen en foto's wandel ik een beetje......een heel klein beetje... met je mee. Leuk hoor.
  4. Gerda en Henk:
    14 oktober 2018
    Top om te lezen, leuk geschreven waar het genieten in opvalt. Groeten
  5. Erik Katgerman:
    18 oktober 2018
    Wat een geweldige dagen maak je weer mee. Ik kan er helemaal van genieten. Jouw verslagjes zijn even een rustpunt. Dank je wel.