Dag 3 traject Rocroi-Reims 12 oktober 2018 (Signy L'Abbaye - Grandchamps 18 km)​

12 oktober 2018 - Grandchamp, Frankrijk

Dag 3 traject Rocroi-Reims 12 oktober 2018 (Signy L'Abbaye - Grandchamps 18 km)

2 x er uit geweest vannacht met Tommy. Mijn kamer zat bij de ontbijtruimte dus toen ik wakker werd daar gelijk gebruik van gemaakt. Dit was een uitgebreide ontbijt voor Franse begrippen. Zelfs met yoghurt, kaas en jambon. S'ochtends eet ik niet zo veel, wat yoghurt met fruit en een gekookt eitje. Ik mocht mijn brood meenemen voor de lunch onderweg. N'pas de problem, madame :-) Wel netjes gevraagd op mijn beste frans. Onderweg kom je dus niks  tegen qua restaurants of winkeltjes. Wel wat appels aan de boom, veel eikels, walnoten, wilde kastanjes, rozebottels en niet eetbare blauwe bessen. Waarschijnlijk eten de vogels deze ook niet want de struiken hangen er vol van! Het is een zonnige bewolkte dag met een windje erbij. De route vervoerd ons over asfaltwegen, zandwegen en graspaden door een bergachtig landschap met bossen en weilanden. Gebruikmakend van een mooie weide die niet afgesloten is maken wij gebruik van onze lunch. Zittend in het gras met de schoenen uit zie ik een blaar op mijn hak. Daar heb ik niks van gemerkt. Met de rug gaat het goed maar ik heb wel spierpijn bij mijn enkels en mijn kuiten. Ze zeggen: blijven lopen dan gaat het vanzelf over ;-)

Na 18 km weer in Grandchamps waar Jos en Griet heerlijk hebben gekookt. Er waren nog 3 andere gasten aangeschoven, het werd een gezellige avond. Jos maar even meegeholpen met de afwas want Griet had een avondje voor haar zelf. Dat was lang geleden zo'n grote afwas met de hand afgewassen. Gelukkig hoefde ik niet af te drogen. Dat deed Jos. De laatste avond ga ik hem vertellen wat bij ons de traditie is: als je kookt hoef je niet af te wassen. ( heb ik als puber graag gebruik van gemaakt ;-))

Doordat er laat gegeten wordt en nog even nagetafeld wordt kom ik niet zo toe aan lezen. Maar wat is belangrijker? Lezen of met elkander samen zijn? ....

Lieve wandelgroetjes van Tommy en Hortance

1. Ria Wever:
    13 oktober 2018
    Mooie verhalen Hortance en wat een mooie omgeving. Het is ook leuk om te zien dat je er zo van geniet, super.
  2. Dijk Dijksman:
    13 oktober 2018
    Goedendag Hortance, hier wordt het 26 graden vandaag. Ik hoop dat jij ook prachtig weer hebt. Heel veel plezier allebei.