Dag 2 traject 11 oktober 2018 Remilly-les-Pothées naar Signy L'Abaye Noord Frankrijk 22 km

11 oktober 2018 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Donderdag 11 oktober 2018

Remilly-les-Pothées naar Signy L'Abaye Noord Frankrijk 22 km

Vannacht heeft Tommy de marathon gelopen. Hij was erg onrustig en hij bleef maar rondjes lopen in de kamer. Er lag een gladde vloer en zijn nageltjes tikte over de vloer. Je snapt het wel mijn nacht was een paar keer onderbroken. Snachts ook nog een keertje naar buiten met Tommy, gelijk de waakse buurhond aan het blaffen, het hele dorp was wakker ;-) maar wat ik heb geslapen heb ik goed gedaan! Na een eenvoudig ontbijtje, stokbrood en jam, op pad gegaan. Gelijk weer stijgen en dalen en dat ging de hele dag door. Op een gegeven moment merkte ik dat er een band van de hondenkar lek was.... balen ... maar het is me gelukt. Er was een klein watertje dus daar kon ik de binnenband mooi controleren en gelijk geplakt. Onderweg kwam de slager langs dus een lekker stukje paté met selderijsalade als lunch. Door een stuk bos met een brede weg en toen een smal bosweg en toen kwam het.... tussen een smalpad met aan beide kanten prikkeldraad, toen door een weiland met koeien, dat ging goed en toen weer tussen een pad met prikkeldraad en heel veel hobbels. Pfffff ik ben eruit! Tommy heeft veel gelopen vandaag. Hij had er zin in. Hij is nu alleen een beetje aan de diarree.

En nu zit ik aan tafel met een menu kaart waar ik niks van snap. Gelukkig lust ik veel. Eerst een carpaccio gehad en ik krijg iets van vis met risotto. Het zal me best wel smaken na zo'n intensieve dag wandelen ;-)

Ps. Ik heb me voorgenomen als ik wandel om de dingen die ik tegen kom om ze in het frans te leren. De woordjes schrijf ik in een apart boekje zodat ik het de volgende keer zo weer kan herhalen. Bon apetit en tot de volgende keer! Wandelgroetjes van Tommy en Hortance

1. Erik Katgerman:
    11 oktober 2018
    Ziet er idd eng uit bij dat prikkeldraad. Maar een ervaren loper zoals jij kan dat zonder omdraaien. Had ook niet gekund denk ik dan. Maar wat is het daar mooi he, ik zou er bijna jaloers van worden. Welterusten!
  2. Wouter:
    12 oktober 2018
    Haha jaaa, dat paadje tussen het prikkeldraad! Geweldig!! Geniet van al het moois! Ik loop in gedachten mee:)!
  3. Laura Koekkoek:
    12 oktober 2018
    Gaaf! Ziet er mooi uit! Heel veel succes nog, btw de foto met die molen is heel erg mooi !