Dag 1 traject Rocroi-Reims 10 oktober 2018 Rocroy naar Remilly-les-Pothées Noord Franrijk. 24 km

10 oktober 2018 - Remilly-les-Pothées, Frankrijk

Woensdag 10 oktober 2018 Rocroi naar Remilly-les-Pothées Noord Franrijk. 24 km

Gisteravond bij Jos, Christelle( is even een paar dagen in Luik) en Griet ( woont tijdelijk bij hun) en de honden Felice, Donya en Piston ( 3 dames) aan gekomen in Grandchamp in Noord-Frankrijk. Het is alsof je bij vrienden aan het logeren bent. Een mooie boerderij in een piepklein dorp met een kerk. Ze maken veel zelf en hebben een moestuin. Daar leven ze grotendeels van. Heerlijk biologisch gegeten en mooie gesprekken gehad. Dat werd een latertje voor mij ;-)

De volgende dag na een petit dejeuner ben ik door Jos  naar Rocroi gebracht.

Genietend van de stilte, de wind, de vogels en de vlinders wandelend door het Nationalpark des Ardennes.  De hele weg een asfaltweg gelopen met dalingen en stijgingen. Onderweg zelfs de rust genomen om even te lezen en Tommy is er heerlijk bij gaan liggen, lekker chillen. Al met al 24 km gelopen op deze prachtige zonnige dag. Onderweg kwam ik nog een bord tegen ... het is nog maar 1830 km naar St. Jacques de Compestella..... Vandaag een klein beetje last gehad van mijn rug zodoende heb ik rustig aangelopen en geen rare sprongen gemaakt ;-)

Een kleine 6 km van de route uitgeweken ivm een overnachtingsadres waar Tommy ook welkom is. Als avondeten een maaltijdsalade gegeten die ik meegenomen had. Hier in het dorp is verder niks , geen supermarkt, restaurant, winkels, maar wel een kerk. Daar slaap ik heel vlakbij bij een bed and breakfast met een petit dejeuner morgen. Blij dat ik de waterkoker heb meegenomen voor een lekker kopje koffie/thee. Na een lekkere warme douche nog even lezen, Tommy uitlaten en dan op tijd mijn bedje in om morgen weer fris en fruitig wakker te worden :-)

Lieve wandelgroetjes van Hortance en Tommy

Ps. Precies een jaar geleden was ik vandaag Fumay binnen gewandeld en heb ik overnacht in een boomhut met eekhoorntjes als huisgenoten. En vandaag heb ik de route weer opgepakt. Voor de slimme lezers onderons, die weten nu dat er een gat zit in mijn wandelroute... die van Fumay naar Rocroi. Wie weet ga ik die op een later tijdstip nog een keertje lopen.

1. Els:
    10 oktober 2018
    Mooi geschreven en weer een fijne voortzetting naar een mooi doel.
  2. Karin:
    10 oktober 2018
    Fijn dat het weer mooi was vandaag en je samen met Tommy hebt kunnen genieten. Welterusten en een fijne wandeling morgen! Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Liefs
  3. Dijk Dijksman:
    10 oktober 2018
    Ik hoop dat je dit weer nog even houdt, dat maakt de tocht toch aangenamer. Wat voor rare sprongen maak je dan, als je geen last van je rug hebt, Hortance? Veel plezier morgen.
  4. Wouter:
    11 oktober 2018
    Hee Hortance! Wat mooi dat je weer aan de wandel bent! Zelf heb ik ook geslapen bij Jos, 3 nachten in totaal. Heerlijke plaats om te verblijven. Je loopt nu echt wel in een heel mooi gebied. Ik denk er nog steeds met veel genoegen (en verlangen!) aan terug!
    Veel wandelplezier!! En nogmaals bedankt voor je lift, nu precies een jaar geleden!!
  5. Patrick:
    11 oktober 2018
    Wat een leuke reis blog.
    Aan de foto,s te zien is het een mooi omgeving om daar te wandelen
    geniet er van ben erg benieuwd naar je volgende reis blog
    Fijne dag

Groetjes
    Patrick
  6. Erik Katgerman:
    11 oktober 2018
    En dan ook dat weer er bij....en het is nóg warmer voorspeld....... Geniet er van, dan geniet ik ook!