Derde dag. Dutch Mountain Trail. Totaal 22 km

20 juni 2022 - Vaals, Nederland

The Dutch Mountain Trail.... hoe kom ik aan deze route. Van gasten die bij ons in het hotel hebben geslapen. Zij gaven deze tip door.

Ter gelegenheid van het Dutch Mountain Film Festival en geheel in traditie van de Jubiläumswege in de Alpen, is de Dutch Mountain Trail uitgezet. Het is weliswaar niet de langste, maar wel de zwaarste wandeling van Nederland geworden, die wellicht zelfs kan concurreren met een serieuze tocht in de echte bergen. Het is een ruige wandeltocht van 101 km lang die Seven Summits (toppen) met elkaar verbindt. De route bestaat uit 4 deeltrajecten en je krijgt maar liefst 7 bergtoppen voorgeschoteld. Hij loopt van station Eygelshoven (Kerkrade) naar station Maastricht over een route waar het echte berggevoel dus nooit ver weg is. Snelstromende beken, (alpen)weides, rotswanden en natuurlijk spectaculaire vergezichten: ze zullen je uitdagen en in vervoering brengen tijdens deze trail. Let op, deze route is niet bewegwijzerd. Er is wel een speciaal boekje voor te verkrijgen via de Visit Zuid-Limburg Shops en Servicepunten en via  de app van SNP te downloaden voor je navigatiesysteem/telefoon.

Vanochtend met regen wakker geworden. Geen natte tent voor ons😊 wel vieze oploskoffie omdat deze over de tht was. Dan maar zonder koffie op pad met een kop houdbare melk en 2 volkorenbiscuit als ontbijt. Onderweg leek het goed te gaan met de regen maar toen ging het steeds harder regenen. Toch maar het regenpak aan. Niet voor niks meegenomen😉

Bij het volgende plaatsje bij de supermarkt konden we koffie en ontbijt nemen. Voor in de thermosbeker nog een kop thee en chocola voor onderweg. En een pot pindakaas om brood in te dippen. Tip van een medewandelaar. En weer door met wandelen. Qua wandelen was het vandaag niet zoveel klimmen en aardige vlakke wegen. Daarna een mooi pad langs de grens. Er is een landgrenspad rond Nederland van 1500 km. En dan zie je de camping liggen en dan is het nog 4 km lopen. Leuke andere wandelaars ontmoet en even een praatje gemaakt. Er was ook een jongeman die ook deze tocht doet en zijn rugtas was 8 kg met alles erin!

Thuis toch maar eens weer een keertje nalopen.... smiddags Vaals nog in geweest en bij de Griek gegeten. Al met al zit er deze dag weer 22 km op de teller. Morgen schijnt het een zware dag te worden. We gaan naar het drielandenpunt.

Lieve wandelgroetjes, Hortance

1. Sjaan:
    20 juni 2022
    Hallo dat was een heel verhaal lijkt me wel leuk
    Ik wens lullie heel veel wandel plezier
    Vanaf donderdag wordt het weer 30 graden doej doej sjaan
  2. Ria Wever:
    21 juni 2022
    Wat leuk dat je deze route via je gasten hebt gekregen. Het lijkt me reuze leuk, maar het is zo te horen erg pittig. Lekker genieten met z’n tweetjes.