23 augustus maatricht naar Munsterbilzen 18 km

23 augustus 2016 - Munsterbilzen, België

De volgende dag ( dinsdag) om 8 uur aan het ontbijt. Wat had Joyce dat leuk gedaan. We hebben er een foto van gemaakt. Vandaag gaan we een oversteek maken naar het Pelgrimspad Via Limbugica & Via Monastica. Dus even een route via de GPS. Pffff wat een warme dag vandaag. Langs het Albertkanaal ook weinig schaduw. We hebben toch nog een cache gevonden op de dag dat het precies een jaar geleden is dat ik mijn 1e cache heb gevonden. (Info: http://www.geocaching.nl )

Getsie, zijn we in een dorpje Gellik in België aangekomen en verheugen ons op de lunch.... Hebben ze alleen een broodje kaas of ham. Prima, eenvoud hoort bij een pelgrim maar dat ze beschimmeld zijn ( de kaas) en de ham zuur ...... Iehhhh en dan ook nog de broodautomaat de schuld geven. Euhh sorry, als je een broodje besteld verwacht je toch wel dat ze hem ter plekje klaarmaken en niet s'ochtends of de vorige dag? Wij gaan wel ergens anders wat eten en onze sanitaire stop houden...... #avontuur ;-)
Nog even gewacht in de schaduw want de Spar heeft middagsluiting en daar hebben we ingeslagen! Op een bankje onder de bomen bij de schapen hebben we gepicknickt.  We hebben een lange pauze gehouden. Het werd ook steeds warmer! We moesten ook een stukje langs een weg. Even over het fietspad achterelkaar gelopen. De GPS wou ons weer op het verkeerde logeeradres brengen.... Maar daar zijn we niet ingetrapt

Aangebeld, Katrien doet de deur open. Wat een leuke vrouw en wat is ze gastvrij!
Het toeval is dat haar nichtje van 13 bij haar aan het logeren is, ze heeft 2 honden: een Cocker en een Ierse Setter en ze heeft een logeeradres ( vrienden op de fiets ) en een Volkswagenbus een witte :-) haar langdurige project om er een camper van te maken. Ze houdt ook nog van wandelen en geocaching kent ze ook!

Vanwege het mooie weer heeft ze besloten om te gaan bbq. Wat gezellig zo met z'n viertjes en s'avonds hebben we nog een film gekeken maar toch niet afgezien..... Hij duurde een beetje lang en morgen weer vroeg op!

1. Nancy Rietveld:
    25 augustus 2016
    dit is niet alleen avontuur het is ook nog afzien. zelf verzet ik geen poot met deze onvoorstelbare hitte. is deze temperatuur een voorbode wat nog komen gaat richting compostella? ik geniet wel vanaf de p.c. heb ik besloten. dames heel veel sterkte want deze dag is ook weer niet te doen.
  2. Tiny Hanssen:
    25 augustus 2016
    Je weet het wel op te zoeken .
    Van regen en kou naar extreme temperaturen . En toch gaan wandelen.
    Knap van jullie en vooral van Tommie.
    Gilke verzet geen poot met dit weer.
    Ik wens jullie vanuit een zeer warm Heythuysen nog veel plezier tijdens jullie wandelingen.
  3. Ingrid:
    25 augustus 2016
    Ik hoop dat jullie veel schaduw plekjes hebben gevonden tijdens jullie tocht. Het was al aardig warm in Zuid Limburg woensdag.
  4. Ingrid:
    25 augustus 2016
    Het zou 35 graden worden in Limburg. Ik doe het jullie niet na. Of zijn jullie om 6 uur vertrokken, toen was het nog goed te doen. Veel succes en probeer het hoofd koel te houden.